اسلامی: آژانس مسئول مذاکرات برجام نیست/ گروسی از همکاری ایران ابراز رضایت کرد

11:34 - 27 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۰۶۴
اسلامی: آژانس مسئول مذاکرات برجام نیست/ گروسی از همکاری ایران ابراز رضایت کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که رابطه ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اساس پادمان و ان‌پی‌تی برقرار است.

خبرگزاری میزان – محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیئت دولت گفت که خدشه و خللی در رابطه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نبوده و به وجود نیامده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره اظهارات اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر بعید بودن تعیین تکلیف برجام در ماه‌های آینده گفت: مسئول مذاکرات برجامی آژانس نیست، بلکه گروه پنج به علاوه یک است؛ بحث این مذاکرات با گفت‌وگو‌های ما با آژانس متفاوت است.

وی افزود: رابطه ما با آژانس رابطه‌ای بر اساس پادمان و ان‌پی‌تی است و نظارت‌ها هم برقرار است؛ خدشه یا خللی در آن نبوده و به وجود نیامده است و تداوم دارد.

معاون رئیس جمهور همچنین درباره اخبار مربوط به اظهار نظر گروسی در رابطه با پیامد‌های منفی عدم همکاری ایران با آژانس گفت: من چنین جمله‌ای از گروسی ندیدم؛ وی از همکاری‌ها ابراز رضایت کرد.

اسلامی در مورد ادعای خبرگزاری بلومبرگ مبنی بر کاهش نظارت‌ها گفت: چنین چیزی وجود ندارد؛ روابط ما با آژانس طبق بیانیه تهران برقرار است و در حال تدوام است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخشی دیگر در مورد لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در اکتبر ۲۰۲۳ نیز گفت: این تحریم‌ها در تاریخ مشخص شده بر اساس برجام لغو خواهند شد.

وی در مورد واکنش ایران به احتمال عدم لغو این تحریم‌ها گفت: این بحث دیگری است که به بازگشت آمریکا به برجام مربوط می‌شود؛ چون آمریکا از برجام خارج شده، برای بازگشت این کشور به برجام مذاکراتی در حال انجام است و تداوم داشته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *