رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: تأمین امنیت شغلی کارگران و ارتقای ایمنی محل کار الزامی است

10:28 - 14 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۸۰۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: تأمین امنیت شغلی کارگران و ارتقای ایمنی محل کار الزامی است
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بر لزوم تأمین امنیت شغلی کارگران و ارتقای ایمنی محل کار تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - نمایندگان تشکل‌های کارگری استان در آستانه روز کارگر با رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی دیدار کردند.

موسی خلیل الهی در این دیدار ضمن تبریک روز کارگر، هفته کارگر را فرصتی برای تشکر از قشر بزرگ کارگر دانست و با بیان اینکه کارگران جزو زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند، گفت: در تمام جوامع، سرمایه هر سازمان، دستگاه و واحد تولیدی و صنعتی، نیروی انسانی آن است؛ مدیریت صحیح نیروی انسانی عامل موفقیت و غفلت از آن موجب شکست است. حفظ شأن و جایگاه نیروی انسانی در راستای افزایش بهره وری ضروری است.

وی افزود: تلاش دستگاه قضایی در چند سال گذشته در اجرای منویّات مقام معظم رهبری این بود هیچ واحد تولیدی مواجه با مشکل و یا تعطیل نشود. زیرا تعطیلی هر واحد مساوی با بیکاری کارگر و بیکاری کارگر مساوی با آسیب‌های مختلف است. 

رئیس کل دادگستری استان  آذربایجان شرقی با اعلام اینکه دادگستری استان در کنار واحد‌های تولیدی است، ایجاد اشتغال بیشتر را موجب کاهش وقوع جرایم مختلف دانست و از حل مشکل ۲۵۶ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۱ توسط دادگستری استان خبر داد و بر تأمین امنیت شغلی کارگران و ارتقای ایمنی محل کار تأکید کرد.

حسین فتحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه، تبعیض در پرداخت‌های مالی در برخی موارد، عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در برخی واحدها، فقدان ایمنی کافی محیط کار، ناامنی شغلی کارگران، رفتار ناصحیح تعدادی از مدیران میانی و عدم ارتباط با بدنه کارگری و عدم نظارت بر عملکرد پیمانکاران را از جمله مشکلات حوزه کار و کارگری استان ذکر کرد.

کریم صادق‌زاده، دبیر خانه کارگر آذربایجان شرقی هم با اشاره به وجود ۷۰۰ هزار کارگر بیمه شده در ۱۲ هزار کارگاه و ۲۴۴ هزار کارگر بازنشسته در استان، بر ضرورت افزایش دستمزد کارگران بر اساس تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی تأکید کرد.

تعدادی از نمایندگان تشکل‌های کارگری استان هم در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل و مشکلات جامعه کارگری پرداختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *