نادیده گرفتن موارد متعدد آزار جنسی در مدارس آمریکا
خبرگزاری میزان – اخیرا رسانههای آمریکا گزارش دادند که دستکم شش معلم زن در یک بازه زمانی دو روزه در هفتههای اخیر به دلیل سوء رفتار جنسی با دانش آموزان دستگیر شدند.
این ۶ معلم متهم به داشتن رابطه جنسی با دانش آموزان خود هستند و بازداشت آنها تنها بخش کوچکی از ابعاد گسترده آزار جنسی در مدارس آمریکاست.
شکست در نظارت بر سوء رفتارهای جنسی در مدارس
به گزارش «سیبیاس»، شکستهای نظارتی به معلمان و مجرمان آزار جنسی اجازه میدهد بی سر و صدا به فعالیت خود ادامه دهند و از مدرسهای به مدرسه دیگر بروند.
«جوئل کونس»، معلم آمریکایی که به آزار جنسی متهم شده بود در سال ۲۰۱۶ پس از اخراج از کمپ تابستانی تگزاس در دبیرستان «ردلندز» کالیفرنیای جنوبی استخدام شد؛ گفته میشود که او به دانش آموزان گفته است که دلیل آن رابطه جنسی با دختری زیر سن قانونی بوده است.
این معلم آمریکایی اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده بود، اما در عرض یک سال، سوابق پلیس نشان داد که وی در مدرسه محل فعالیت خود اقدام به آزار جنسی دانش آموزان کرده است.
عدم پاسخگویی
به گفته کارشناسان و مقامات فدرال، این عمل در مدارس سراسر آمریکا تکرار میشود و به گفته کارشناسان و مقامات فدرال خطر آسیب به میلیونها کودک را در پی دارد.
طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۰ از دفتر پاسخگویی دولت آمریکا منتشر شد، به طور متوسط، یک مجرم قبل از اینکه متوقف شود، از سه منطقه مختلف در مدارس متقل شده و در طول زندگی خود ۷۳ کودک را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
تحقیقات سیبیاس نشان میدهد که اقدامات کمی برای پاسخگویی به مدارس در زمینه آزار جنسی انجام میشود؛ نارساییهای نظارتی در سطح سیستم در سطوح محلی، ایالتی و فدرال باعث شده که سوء استفاده جنسی از کودکان در مدارس آمریکا بدون نظارت بر چنین حوادثی ادامه یابد.
«کاترین لامون»، دستیار وزیر حقوق اجتماعی در وزارت آموزش فدرال آمریکا در این باره گفت: این یک پدیده کودکآزاری است که ما اجازه میدهیم اتفاق بیفتد؛ این چیزی است که ما دههها به طور قطعی آن را میدانیم، اما اراده جمعی کافی به عنوان یک کشور برای متوقف کردن آن نداریم.
عدم گزارش موارد سوء استفاده جنسی
گزارش نکردن سوء ظن منطقی در مورد آزار جنسی جرم است، با این حال مقامات فدرال و کارشناسان معتقدند که مدیران مدارس اغلب از ترس آسیب رساندن به وجهه معلم یا مدرسه با مقامات مربوطه در این باره تماس نمیگیرند؛ همچنین معلمان مدارس در این باره میگویند فرهنگی را شاهد هستند که از گزارش سوءظن در مورد آزار جنسی در مدارس آنها جلوگیری میکند.
به گفته مقامات فدرال و کارشناسان ملی در آمریکا، هیچ پایگاه داده ایالتی یا ملی برای ردیابی چنین حوادثی وجود ندارد، بنابراین مقامات اطلاعات دقیقی در مورد محل وقوع سوء استفاده یا میزان فراگیر بودن مشکل ندارند، که این امر باعث میشود سوء استفاده جنسی ادامه یابد.
با توجه به بررسی سوابق دادگاه، شهادت قربانیان، پروندههای پلیس و مصاحبه با دانش آموزان و معلمان سابق، مدیران مدرسه، مدارس بارها گزارشهای مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان را به عنوان شایعه صرف رد کردند.
در برخی موارد آنها برخی از قربانیان را تحت فشار قرار دادند تا بدون اطلاع والدین خود، مدرسه را تغییر دهند و سوء استفاده کنندگان مشکوک را تنها تحت فشار قرار دادند تا به مناطق دیگر نقل مکان کنند؛ حتی در آن زمان، مدیران اغلب این ادعاها را به مقامات گزارش نمیکردند.
هیچ سازمان مجری قانون در سطح شهر، شهرستان، ایالت یا فدرال مسئولیت اصلی نظارت بر مشکل سوء استفاده را بر عهده نگرفته است.
انتهای پیام/