برپایی ۳۷ میز خدمت مسئولین قضایی در مساجد و مصلی‌های نماز جمعه استان هرمزگان در ماه رمضان

8:30 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۳۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
برپایی ۳۷ میز خدمت مسئولین قضایی در مساجد و مصلی‌های نماز جمعه استان هرمزگان در ماه رمضان
رئیس کل دادگستری هرمزگان از برپایی ۳۷ میز خدمت مسئولین قضایی در مساجد و مصلی‌های نماز جمعه این استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد. 

خبرگزاری میزان_ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم بهره برداری مسئولین و مقامات قضایی از فرصت ماه مبارک رمضان برای حضور در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم و شنیدن مشکلاتشان، از برپایی ۳۷ میز خدمت قضایی توسط معاونین دادگستری، رؤسا و دادستان‌ها و قضات دادگاه، دادسرا و محاکم تجدید نظر دادگستری استان هرمزگان و مسئولان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان در مساجد و میعادگاه‌های نماز جمعه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون خبر داد.

 وی در ادامه افزود: مشاوره حقوقی و قضایی و پاسخ به مسائل و مشکلات مردم و نمازگزاران، محور اصلی همه این جلسات ملاقات مردمی بوده است. 

قهرمانی همچنین با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای اجرای برنامه‌ها و دستور العمل‌های قوه قضاییه در حوزه‌های مختلف اهتمام جدی دارد، اظهار داشت: بدون تردید، حضور در جمع مردم و آن هم در بهترین محل یعنی مساجد و مصلی‌های اقامه نماز، ثمرات زیادی دارد و به همین دلیل، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه ۷ مسجد در بندرعباس، ۴ مسجد و امام زاده در شهرستان حاجی آباد، ۳ مسجد در میناب، ۲ مسجد در توکهور و هشت‌بندی و ۲۱ مسجد نیز در دیگر شهر‌های استان هرمزگان در اجرای طرح میز خدمت دستگاه قضایی مشارکت داشته اند، اعلام کرد: در جریان برگزاری دیدار‌های مردمی مسئولین قضایی استان هرمزگان به مناسبت ماه مبارک رمضان، ضمن استماع درخواست‌های مطرح شده از سوی یکهزار و ۲۱۷ نفر از مردم، در خصوص رسیدگی به مطالبات آن‌ها دستورات لازم صادر شده است.

وی یادآور شد: اهم موضوعات مورد مطالبه مردم در این ملاقات‌ها علاوه بر تسریع در روند دادرسی، درخواست‌های مربوط به رسیدگی به امور زندانیان اعم از تقاضای عفو موردی، اعمال ارفاقات قانونی، تخفیف مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند الکترونیک، پذیرش دادخواست اعسار و تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری بوده است.

برپایی ۳۷ میز خدمت مسئولین قضایی در مساجد و مصلی‌های نماز جمعه استان هرمزگان به مناسبت ماه مبارک رمضان

قهرمانی در ادامه با بیان اینکه تدابیر ریاست محترم‌قوه قضاییه برای حضور منظم و مستمر مسئولان قضایی در میان آحاد مردم و دیدار چهره به چهره با آن‌ها آثار و برکات فراوانی را به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در این دیدارها، ضمن رسیدگی سریع به مسائل و مشکلات مردم از نظرات خبرگان و کارشناسان مجرب در حوزه‌های مختلف قضایی نیز بهره بگیریم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به همکاری بسیار خوب سازمان بسیج حقوقدانان در جهت برگزاری جلسات دیدار مردمی ویژه ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: حضور قضات دادگستری به همراه کارشناسان بسیج حقوقدانان در بین مردم با هدف تسهیل دسترسی به مسئولان قضایی و بهره مندی از معاضدت حقوقی صورت می‌گیرد که موجبات رضایتمندی مراجعان را فراهم ساخته است.

وی به تداوم برنامه‌های ملاقات‌های هفتگی مسئولان قضایی در کنار برگزاری دیدار‌های ویژه ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و بیان داشت: تلاش کرده‌ایم در ایام ماه مبارک رمضان با وجود همه ملاحظات این ماه عزیز، در مسیر خدمت‌رسانی قضایی به اقشار مختلف مردم و تکریم مراجعان هیچ مانعی ایجاد نشود و به همین دلیل در کنار برگزاری دیدار‌های مردمی مسئولین قضایی در مساجد و میعادگاه‌های نماز جمعه، جلسات ملاقات عمومی در مراجع قضایی استان، کمافی‌السّابق برقرار است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین برگزاری دیدار‌های مردمی مسئولان قضایی را در راستای تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق شهروندی و رفاه حال مراجعان عنوان نمود و گفت: طی دستورالعمل ویژه‌ای همه رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های عمومی و انقلاب در سراسر استان مقید به اجرای منظم دیدار‌های مردمی شده‌اند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *