گفت‌وگو|

لطفی: سپاهان منتظر تساوی در دربی است/ خط حمله زهردار استقلال مدافعان پرسپولیس را به چالش می‌کشد

0:15 - 30 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۸۱۷۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لطفی: سپاهان منتظر تساوی در دربی است/ خط حمله زهردار استقلال مدافعان پرسپولیس را به چالش می‌کشد
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تیمی که نبردهای یک مقابل یک را ببازد به طور حتم در پایان بازی هم از حریفش شکست خواهد خورد.

سعید لطفی در گفت‌وگو با میزان، درباره دربی روز سوم اردیبهشت ماه بین استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: دیدار دربی با سایر رقابت‌های مسابقات لیگ برتر و دیدار‌های مهم دیگر فوتبال ایران متفاوت است و این بازی شرایط خاص خودش را دارد. هر تیمی که از نظر روحی و روانی در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و از بازیکنان باتجربه‌تر در ترکیب خودش استفاده کند می‌تواند از این دیدار مهم و حساس برنده بیرون بیاید.   

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ بازی دربی حضور داشته، ادامه داد: بازی استقلال و پرسپولیس دیدار بسیار حساس و سنتی فوتبال ایران است که همه بازیکنان از حساسیت بالای این دیدار در بین مردم باخبر هستند و همین موضوع استرس زیادی به بازیکنان وارد می‌کند. تیمی که نبرد‌های یک مقابل یک را ببازد به طور حتم در پایان بازی هم از حریفش شکست خواهد خورد. خیلی مهم است که نبرد‌های یک برابر یک را با موفقیت پشت سر گذاشت.

*هر دو تیم در نیمه اول محتاط بازی می‌کنند

کارشناس فوتبال در مورد اینکه فشار دیدار دربی بالاست، عنوان کرد: هر دو تیم در نیمه اول محتاط بازی می‌کنند و باید مواظب باشند که گل دریافت نکنند. هر تیمی که گل اول را دریافت کند، فشار روحی زیادی روی بازیکنانش وارد خواهد شد و ممکن است برای جبران گل خورده، باز بازی کند و فضا‌های بیشتری به تیم رقیب بدهد. استقلال این فصل خط حمله خطرناک و بسیار زهرداری دارد و به طور حتم خط دفاعی پرسپولیس را به چالش خواهد کشید. این موضوع یکی از دلایلی است که باعث می‌شود پرسپولیس در دربی محتاط‌‌ تر بازی کند.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه بازیکنان استقلال به خاطر پیروزی ۶ بر یک مقابل هوادار از روحیه خوبی برخودار هستند، تصریح کرد: بازیکنان استقلال با پیروزی پرگل هفته گذشته مقابل هوادار در وضعیت روحی و روانی خوبی قرار دارند. استقلال بازیکنان باکیفیتی دارد و امیدوارم ضمن ارائه یک بازی تماشاگرپسند، شاهد پیروزی تیم فوتبال استقلال باشیم، چون تساوی به نفع هیچ کدام از دو تیم نخواهد بود.

*استقلال باید هر کدام از بازی‌ها را مانند یک فینال نگاه کند

لطفی با اشاره به اینکه سپاهان منتظر تساوی در دربی است، گفت: با اینکه سه تیم برای قهرمانی در لیگ برتر شانس دارند، ولی تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی فقط به سود سپاهان خواهد بود و باعث می‌شود با خیال راحت و فراغ بال به سمت قهرمانی حرکت کند. چون بازی‌های سپاهان در ۴ هفته باقی مانده نسبت به دیدار‌های استقلال و پرسپولیس بسیار آسان‌تر است.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال در پایان خاطرنشان کرد: استقلال باید هر کدام از بازی‌های باقیمانده را مانند یک فینال نگاه کند، ابتدا دربی را ببرد و بتواند در ۳ هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی مقابل سایر حریفانش، صدر جدول را حفظ کند و در نهایت قهرمان شود.   

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *