تلفات درگیری‌های سودان به حدود ۱۰۰ نفر رسید/ پایان آتش‌بس ۳ ساعته

8:31 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۹۲۳
تلفات درگیری‌های سودان به حدود ۱۰۰ نفر رسید/ پایان آتش‌بس ۳ ساعته
دست‌کم ۹۷ نفر در پی گسترش درگیری‌ها در سراسر سودان کشته و صد‌ها نفر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری میزان - دست‌کم ۹۷ نفر در پی گسترش درگیری‌ها در سراسر سودان کشته و صد‌ها نفر زخمی شده‌اند و سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار می‌دهد که تجهیزات حیاتی برخی از بیمارستان‌ها برای درمان زخمی‌ها در حال اتمام است.

به گفته رسانه‌های محلی، تعداد زخمی‌ها هم به ۳۶۵ نفر رسیده است.

این درگیری روز شنبه بین واحد‌های ارتش وفادار به «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و گروه موسوم به «نیرو‌های پشتیبانی سریع» به فرماندهی «محمد حمدان داگالو»، معروف به حمدی، که معاون رئیس شورا است، آغاز شد.

به گزارش رسانه‌های محلی، آتش‌بس سه ساعته بشردوستانه‌ای که شب گذشته اعلام شده بود توسط طرف‌های متخاصم به پایان رسیده است. 

خبرنگاران حاضر در سودان می‌گویند که در مدت زمان برقراری این آتش‌بس صدا‌های توپخانه و تیراندازی به وضوح به گوش می‌رسیده است.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، درگیری‌ها در سودان را که به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی از جمله سه نفر از کارکنان آژانس جهانی غذا منجر شد، محکوم کرده و خواستار اجرای عدالت سریع در مورد قتل‌ها شد.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: گوترش کشته و زخمی شدن غیرنظامیان از جمله کشته شدن سه کارمند برنامه جهانی غذا در شمال دارفور و زخمی شدن دو تن دیگر را به شدت محکوم می‌کند.

وی همچنین گفت: مسئولین این کشتار‌ها باید بدون معطلی محاکمه شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *