لزوم اصلاح آیین نامه رتبهبندی فرهنگیان/ مدارک فرهنگیان راستیآزمایی عینی و از اعمال سلیقه در امتیازدهی جلوگیری شود
مهرداد ویس کرمی در گفتوگو با میزان در خصوص مشکلات قانون رتبهبندی معلمان گفت: یکی از مشکلات قانون رتیهبندی این است که مدت زمانی که برای اجرای قانون گذاشته شده با تعداد زیاد معلمان و حجم سنگین کار همخوانی ندارد.
وی افزود: ایراد دوم قانون رتبه بندی این است که دست دولت در تدوین آیین نامه بسیا باز گذاشته شده که همین امر هم موجب بروز برخی مشکلات در اجرای رتبه بندی شده است که دلیل آن هم فشار زیادی بود که برای تسریع در تصویب قانون بر روی کمیسیون و مجلس گذاشته شده بود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتظارات مجلس برای احقاق حقوق فرهنگیان اظهار کرد: انتظار ما این است که مدارک بارگذاری شده به صورت عینی راستیآزمایی شود و شاخصهایی که قابل سنجش کمی نیستند و موجب اعمال سلیقه در امتیازدهی میشود اصلاح شود و همچنین شاخصها باید به سمت مواردی برود که قابل راستی آزمایی باشد و امکان جعل مدرک نباشد.
ویس کرمی ضمن تاکید بر این موضوع که حتماً باید فرصت اعتراض کافی داده شود و اعتراضات با دقت مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: از دیگر انتظارات ما این است که آیین نامه با توجه به تجربیات اخیر اصلاح شود و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش باید تقویت شود و توجیه کافی برای فرهنگیان محترم از کانالهای مختلف انجام شود و آیین نامه بایستی در نهایت به افزایش کیفیت آموزش و شأن و منزلت اجتماعی معلم منجر شود و نتیجه تلاش معلمان عزیز محسوس و ملموس باشد.
انتهای پیام/