ارائه خدمات گمرکی در ۷ روز هفته

17:09 - 15 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۶۰۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
ارائه خدمات گمرکی در ۷ روز هفته
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از یک ماه پیش پنج‌شنبه‌ها به عنوان روزکاری و جمعه‌ها هم در برخی از گمرکات کشور در هفته‌های گذشته به عنوان روزکاری اعلام شده است. امیدواریم به تدریج در هفت روز هفته، گمرک جمهوری اسلامی ایران به تولیدکنندگان خدمات ارائه دهد.

خبرگزاری میزان _ احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی در رابطه با عملکردهای وزارت اقتصاد برای حمایت از تولیدکنندگان گفت: با توجه به نقشی که وزارت اقتصاد در حوزه تامین مالی دولت و تولیدکنندگان دارد، محور اول وزارت اقتصاد برای حمایت از تولیدکنندگان کاهش ۲ درصدی مالیات بر تولید در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱(معادل هفت درصد از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم) بوده است. 

وی همچنین با بیان اینکه مساله تسهیل تشریفات گمرگی برای کوتاه‌شدن زمان ترخیص کالاها، محور دوم این وزارتخانه بوده است، افزود: از یک ماه پیش پنج‌شنبه‌ها به عنوان روزکاری در گمرک اعلام و جمعه‌ها هم در برخی از گمرکات کشور در هفته‌های گذشته به عنوان روزکاری اعلام شده است و امیدواریم به تدریج در هفت روز هفته، گمرک جمهوری اسلامی ایران به تولیدکنندگان خدمات ارائه دهد.

خاندوزی همچنین تصریح کرد: زمینه‌ای برای سال ۱۴۰۱ فراهم شد تا شرکت‌های بخش غیردولتی بتوانند ۹۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از اوراق تامین مالی بورسی استفاده کنند و همچنین ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش سرمایه شرکت بورسی نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشتر بود، این شواهد نشان می‌دهد تمام ظرفیت‌ها برای افزایش توان تولید در سال ۱۴۰۲ با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت‌های تامین مالی که در استان‌های کشور وجود دارد وزارت اقتصاد و سازمان بورس و اوراق بهادار ماهانه در یکی از استان‌ها برای تامین مالی پروژه‌های آن استان حضور پیدا خواهند کرد. 

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *