ملاقات بیش از ۲۲ هزار نفر از مردم با مسئولان دادگستری هرمزگان در سال گذشته
خبرگزاری میزان _ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: در نتیجه برنامه ریزیهای انجام شده طی سال ۱۴۰۱ و در جریان برگزاری دیدارهای مردمی در ۱۸ حوزه قضایی استان هرمزگان، ضمن استماع درخواستهای مطرح شده از سوی ۲۲ هزار و ۵۷۴ نفر از مردم، در خصوص رسیدگی به مطالبات آنها دستورات لازم صادر شده است.
وی همچنین اظهار داشت: در جریان برگزاری این دیدارها امکان ملاقات مردم با مسئولان در تمامی ایام سال فراهم شد و اقشار مختلف توانستند درخواستها و نقطه نظرات خود را مطرح کنند.
قهرمانی با اشاره به اینکه روزهای سه شنبه هر هفته نیز به صورت ویژه به دیدار مردم و مسئولان قضایی استان هرمزگان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: به طور حتم تداوم این دیدارها موجب افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی میشود و تحقق عدالت آسان را در پی خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با اشاره به دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم دیدار بدون واسطه مسئولین قضایی با متن مردم به اشکال مختلف، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ پاسخگویی به مطالبات مردم برخاسته از اعتقاد به جایگاه خدمت و وظیفه مسئولین است.
وی یادآور شد: امکان ارتباط دو سویه و چهره به چهره میان مردم و مسئولین، موجبات اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، شناسایی و رفع فوری برخی از مشکلات و نواقص و همچنین پاسخگویی صریح و شفاف را فراهم میسازد.
قهرمانی همچنین با اشاره به راهاندازی سامانه جامع نوبت دهی اینترنتی دادگستری هرمزگان به نشانی: my.adliran.ir بیان داشت: در این سامانه، بخش هایی، چون نوبت دهی دیدارهای مردمی، تعیین وقت مراجعه به شعب اجرای احکام حقوقی و کیفری و همچنین دادسرای عمومی و انقلاب به تفکیک هر یک از حوزههای قضایی استان هرمزگان پیش بینی شده است.
مجتبی قهرمانی خاطرنشان کرد: تاکنون تمامی درخواستهای مطرح شده از سوی شهروندان هرمزگانی مورد رسیدگی قرار گرفته و دستورات لازم در ارتباط با آنها صادر شده است.
رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در خاتمه تأکید کرد: ارتباط مردم با مسئولین در تصمیم سازیهای کاربردی به منظور رفع مشکلات اجتماعی اثر بخش بوده و نقش بسزایی در ارتقاء رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی به عنوان گرانمایهترین سرمایه دستگاه قضایی خواهد داشت.
انتهای پیام/