حضور تشکلهای دانشآموزی در مدارس غیردولتی/واسپاری برخی مسؤولیتها به دانشآموزان
خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، فاهمنامه همکاری سازمان مدارس غیردولتی و اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان با حضور روسای دو مجموعه منعقد شد.
احمد محمود زاده با بیان اینکه امور تربیتی طی سالهای گذشته با چالشهایی مواجه بوده و در مقطعی، بدون اینکه سایر مؤلفههای تأثیرگذار در این فرآیند در نظر گرفته شود، این نهاد تربیتی و تأثیرگذار تعطیل شد، افزود: از زمان احیای امور تربیتی، تلاشهای بسیار شده است، اما امور تربیتی نیاز به بازنگری در فرایند اجراست چرا که در زیست بوم جدید نیازها، سبکها و علایق دانشآموزان متفاوت شده است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، اضافه کرد: با ارائه مفهومی سند تحول که به صورت مدرسهای در حال تدوین است، این مأموریتها بیشتر مشخص شود. در این مسیر ارکان تربیت شامل خانواده، مدرسه و رسانه باید مورد توجه بوده و برجستهسازی شود تا آنچه در سند تحول آمده است مبنی بر تربیت نیروی صالح و دارای ویژگیهایی، چون دانشآموز شجاع و متخلق به اخلاق اسلامی، موحد، مومن، بصیر، ولایتمدار، ظلم ستیز، جهادگر، کارآفرین و مقتصد و در یک کلمه تربیت تمام ساحتی، محقق شود.
وی با بیان اینکه بخشی از این جریان تربیت به بخش دانشآموزی و تشکلهای دانشآموزی باز میگردد، اظهار کرد: نقش تشکلهای دانشآموزی میتواند برجسته باشد و بخشی از مسائل را باید به دانشآموزان واگذار کنیم و در این مسیر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی در تلاش است حضور و فعالیت تشکلها در مدارس پررنگ شود.
محمودزاده با اشاره به اهداف اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان در تربیت اسلامی دانشآموزان بر محوری بودن کانون هویت در برنامهها تأکید کرد و گفت: دانشآموزان در کنار کمک به حرکت پرشتاب جریان علمی کشور باید با خودسازی که مقدمهای بر جامعه سازی و تمدن سازی است، با بصیرت و آگاهی و معرفت نسبت به دستاوردهای انقلاب و آرمانهای آن آشنا باشند چرا که نسل باهوش، زرنگ و تحلیلگر داریم و با اقناع درست، میتوانیم در مسیر پیشرفت کشور از این ظرفیت عظیم دانش آموزی بهرهمند شویم.
وی با اشاره به تحصیل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشآموز در قالب ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی و تحصیل ۸.۵ درصد دانشآموزان در مدارس هیأت امنایی، گفت: آمادگی داریم تشکلهای دانشآموزی در مدارس غیردولتی و همچنین هیأت امنایی بیشتر فعال باشند چرا که همانطور که اشاره کردم بخشی از تربیت توسط دانشآموزان محقق میشود و چالشهایی که دشمنان قسم خورده برای نظام ایجاد میکنند با بصیرت افزایی و بالا بردن بینش و آگاهی آنها و سازندگی روحی و اخلاقی و پرورش استعدادهای آنها که از مأموریتهای اصلی اتحادیه انجمنهای اسلامی است، خنثی میشود.
انتهای پیام/