سردار هادیانفر: به ۹۵ درصد از هدف برنامه ششم توسعه در خصوص کاهش تلفات سوانح رانندگی دست پیدا کرده‌ایم

8:43 - 09 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۹۸۳
سردار هادیانفر: به ۹۵ درصد از هدف برنامه ششم توسعه در خصوص کاهش تلفات سوانح رانندگی دست پیدا کرده‌ایم
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در برنامه ششم توسعه ۳۱ درصد کاهش تلفات در سوانح رانندگی پیش بینی شده است که قبل از اتمام اجرای این برنامه، در طول سه سال اخیر به ۹۵ درصد از این ۳۱ درصد دست پیدا کرده‌ایم.

خبرگزاری میزان _ صبح امروز سه شنبه ۹ اسفند، هفدهمین همایش سراسری مدیران و روسای پلیس راهور فراجا، در سالن همایش نورالرضا (ع) با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا، روسای پلیس راهنمایی و رانندگی استان‌ها و شهرستان‌های کشور و مسئولان کشوری برگزار شد.

استانداران کل کشور به صورت برخط و از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در ابتدای این مراسم بیان کرد: آنچه که به عنوان اهداف اصلی نشست دنبال می‌کنیم بحث مدیریت کلان ترافیک در کشور و حوزه تردد در محور‌های مواصلاتی و خدماتی است.

وی با بیان‌اینکه بیش از ۷۲ میلیون خدمت را به مردم ارائه دادیم، گفت: در اعیاد و ایام مختلف جمع حاضر به همراه ۷ دستگاه دیگر به طور شبانه روز در حال انجام وظیفه هستیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ اقدامات بسیار خوبی انجام شده، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه ۳۱ درصد کاهش تلفات در سوانح رانندگی پیش بینی شده است که قبل از اتمام اجرای این برنامه، در طول سه سال اخیر به ۹۵ درصد از این ۳۱ درصد دست پیدا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ۱۶ هزار و ۷۸۸ هزار کاهش تلفات سانحه رانندگی اتفاق افتاده است، گفت: ۳۲ دستگاه در حوزه جانباختگان و کاهش تلفات سوانح رانندگی نقش دارند که ۸ دستگاه به صورت مستقیم در این رابطه وظیفه دارند.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: ۵۱ درصد جانباختگان در همان تصادف اولیه جان خود را از دست می‌دهند، باید تلاش کنیم میزان جانباختگان سوانح رانندگی را کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی: در حوزه راه و جاده، نیازمند کار قرارگاهی هستیم

در ادامه همایش مهرداد بذرپاش گفت: اتفاقات خوبی طی ۱۳ سال گذشته در کاهش تلفات سوانح رانندگی انجام شده است.

وی با بیان اینکه نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری در حوزه تلفات انسانی در سوانح رانندگی داشتیم، گفت: هر چه ما مسئولان بیشتر همت کنیم و قرارگاه تشکیل شده در این حوزه و موضوع‌های مهم جدی‌تر شوند، وارد شدن آسیب‌های اصلی در حوزه جاده‌ای و‌ سوانح رانندگی کاهش پیدا خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه راه و جاده، نیازمند کار قرارگاهی هستیم، اظهار کرد: با انجام کار قرارگاهی می‌توانیم به هدف خود برسیم، قرارگاه یعنی آرایش متفاوت داشتن با اقدامات روزانه‌ای که یک مدیر به معاونان خود ارجاع می‌دهد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی و پلیس مردم پایه و فناورانه هستند، مشتریان ما مردم هستند، اگر از خدمت ما راضی نباشند باید نحوه فعالیت خود را تغییر دهیم.

وی با بیان ابنکه برآوردها حاکی از این است‌ که در نوروز ۱۴۰۲ افزایش سفرها را در پی خواهیم داشت، گفت: به شرکت‌های حمل و نقلی تذکرات لازم برای انجام وظایف خود و نظارت‌های مستمر داده شده است.

به جهاد در جاده‌ها افتخار می‌کنیم

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه این همایش گفت: در بحث خدمات دهی به مردم در جاده‌ها، همه جهادگر هستیم و به این جهاد افتخار می‌کنیم و تا جایی که بتوانیم در این مسیر خدمت خواهیم کرد

کولیوند با بیان اینکه نباید حسرت کار از دست رفته را بخوریم، باید فعال باشیم گفت: مکلف هستیم شرایط را ایمن و فضا را مدیریت کنیم تا در بحث تلفات روند کاهشی داشته باشیم.

وی افزود: به این‌ مهم رسیدیم که ۶۰ درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها است، پس باید در این رابطه اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *