تاثیر قدرت گرفتن راست گرایی افراطی بر ممنوعیت حجاب در کشور‌های اتحادیه اروپا

11:48 - 07 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۶۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تاثیر قدرت گرفتن راست گرایی افراطی بر ممنوعیت حجاب در کشور‌های اتحادیه اروپا
روی کار آمدن و قدرت گرفتن جریان‌های راست گرا و افراطی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا سبب شد تا وضعیت برای مسلمانان به ویژه زنان محجبه دشوارتر شود.

خبرگزاری میزان – موضوع حجاب زنان مسلمان در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر به شدت مورد مناقشه قرار گرفته و این رویکرد تبعیض آمیز و اسلام ستیزانه با قدرت گرفتن احزاب راست افراطی تشدید شده است.

به گزارش «دویچه وله»، به گفته کارشناسان، ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان نه تنها مانع مهمی در مسیر ادعای کشور‌های اروپایی مبنی بر ادغام مهاجران در جامعه میزبان است، بلکه به وخامت بحران تبعیض علیه مسلمانان منجر شده است.

زنان مسلمان در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به صورت روزانه با تبعیض قابل تاملی مواجه هستند و تجربه‌های زیادی از نژادپرستی به ویژه در اماکن عمومی دارند.

زنان مسلمان محجبه در بازار کار کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به شکلی ویژه با تبعیض مواجه هستند.

براساس اعلام گروهی از وکلای مدافع حقوق بشر، ممنوعیت حجاب در کشور‌های اروپایی در پی مبارزه ادعایی آمریکا با تروریسم پس از حادثه ۱۱ سپتامبر اجرا شد؛ این رویکرد آمریکا سبب شد تا مسلمانان در جوامع اروپایی مورد سوءظن قرار بگیرند.

به گفته آنان، این روند که با اقدام فرانسه به عنوان نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا مبنی بر اعلام ممنوعیت حجاب آغاز شد، سبب شد تا مسلمانان به عنوان دشمن داخلی معرفی شوند و اندک اندک این ایده در اروپا مشروعیت دروغینی یافت.

این مشروعیت دروغین با روی کار آمدن احزاب راست و افراطی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تشدید شده و وارد حوزه قوانین شد.

در جولای ۲۰۲۱، دادگاه کیفری اروپا حکم داد که امکان اخراج زنان به دلیل امتناع از برداشتن حجاب در صورت اشتغال به کاری که در تعامل با مردم است، وجود دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *