اعلام جزییات نحوه دریافت و رفع نقص کارت آزمون دکتری ۱۴۰۲
خبرگزاری میزان - به گزارش سازمان سنجش آموزش کشور، به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ میرساند که آزمون در صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ برگزار میشود.
فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح آغاز و درهای ورود به جلسه حوزههای برگزاری در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان میبایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.
الف – نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون
کارت شرکت در آزمون از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۸ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. متقاضیان آزمون، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامهای (شامل نام خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کد پیگیری و…) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.
برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمیشود، لازم است با مراجعه به سیستم پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، شماره داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام نماید. لازم به ذکر است این امکان برای متقاضیانی فراهم میباشد که در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند؛ بنابراین متقاضیانی که به اطلاعات فوق دسترسی ندارند، لازم است با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.
ب – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد.
متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:
۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه متقاضیان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ (شامل معدل مقطع کارشناسی، تاریخ فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی، موسسه فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی، معدل مقطع کارشناسی ارشد، تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد، مؤسسه فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد، هیات علمی (مربی آموزشی رسمی)، دانشگاه محل خدمت مربیان آموزشی رسمی) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه آزمون، نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند. متقاضیان در صورتی که در بند ۷ (معلولیت) کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده نمودند، لازم است روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (براساس جدول شماره ۲ مندرج در ذیل این اطلاعیه) مراجعه نموده و موضوع را پیگیری نمایند تا مشکل برطرف گردد.
۲- با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامهای متقاضیان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامهای وجود ندارد؛ لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد ضروری است موارد مغایرت را از اداره ثبت احوال منطقه سکونت خود پیگیری نمایید.
تبصره: آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفهای فارغ التحصیل شده و یا تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ در مقاطع مذکور فارغ التحصیل میشوند، در این مرحله میبایست نسبت به ویرایش و یا درج معدل فارغ التحصیلی (برای فارغ التحصیلان ۱۴۰۱/۱۱/۳۰) و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده (برای فارغ التحصیلان تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱) خود تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ اقدام نمایند. متقاضیان مذکور میبایست اصل گواهی تکمیل و تایید شده توسط دانشگاه محل تحصیل، مربوط به معدل واحدهای گذرانده تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ را در زمان مصاحبه همراه داشته و ارائه نمایند.
۲- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۸ (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد، برای متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان (سپاه پاسداران)، وزارت جهاد کشاورزی، ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و سهمیه رزمندگان (واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح) لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ به قسمت ویرایش اطلاعات کارت آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۲ در درگاه اطلاع رسانی این سازمان وارد شده و سهمیه مذکور را اصلاح نمایید تا در صورت تأیید نهایی توسط ارگان ذیربط، سهمیه برای شما اعمال گردد، در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.
ضمناً تاکید میگردد افرادی که در مرحله ثبت نام، متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند، ولی سهمیه آنها به هر دلیل از طرف ارگان ذیربط مورد تائید قرار نگرفته است، ضمن ویرایش اطلاعات (سهمیه ایثارگری)، برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ به ارگانهای مربوطه نیز مراجعه نمایند. در صورت تائید سهمیه توسط ارگان ذیربط سهمیه درخواستی اعمال میگردد، در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نمیباشد
۳- چنانچه کارت شرکت در آزمون متقاضی فاقد عکس میباشد و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله: فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس میباشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴، ۳۶ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در قسمت ج این اطلاعیه به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجهی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی میگردد.
ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.
ج – آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون
نماینده این سازمان در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در یاجهی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد.
شهرستانهای محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) میباشد که آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون هر شهرستان در جدول شماره ۲ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) مشخص گردیده است.
د – یادآویهای مهم
۱- برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
۲- فرآیندبرگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح (هشت) میباشد.
۳- در ورودی حوزههای امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
۴- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن، ماسک و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب میشود.
۵- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هر گونه نت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیدا خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «هـ» آمده است، رفتار خواهد شد.
۶- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد. ۷- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.
۸- حوزههای آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و… معذور میباشند، بنابراین اکیدا توصیه میشود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.
۹- متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
۱۰- با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزههای برگزاری آزمون، نیاز به نظرات شما به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزهها دارد، خواهشمند است نسبت به تکمیل نمودن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۲ از تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ لغایت ۱۴۰۱/۱۲/۱۸ بصورت اینترنتی از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان اقدام نمایید.
۱۱ – متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۸ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه نمایند. درخواستهای واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.
انتهای پیام/