کودکان هنوز نتوانستهاند با عروسکهای ایرانی انس پیدا کنند
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سیدمحمد بطحائی در حاشیه افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز اسباب بازی به عنوان بخشی از فناوریهای آموزشی در یادگیری دانش آموزان و کسب مهارتهای مختلف در زمینههای ذهنی فیزیکی و اجتماعی بسیار موثر است. نگاه ما به اسباب بازی صرفا وسیلهای برای سرگرمی نیست و میتواند یادگیری را سرعت ببخشد و عمق بیشتری به آن بدهد و یادگیری را ساده کند.
وی افزود: طرحی را در دست اقدام داریم که امیدوارم بتوانیم امسال آن را اجرا کنیم. قصد داریم با کمک کانون پرورش فکری کودکان در ۱۰ استان کشور برای پایههای اول تا سوم ابتدایی اتاق اسباب بازی در مدارسی که امکانش را دارند ایجاد کنیم و بتوانیم اسباب بازیهای تولید داخل را در مدرسه با رویکرد آموزشی در اختیار بچهها قرار دهیم و دانش آموزان اول تا سوم ساعاتی را در هفته در اتاق اسباب بازی مهارتهایی را تمرین کنند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس ما مجهز به تکنولوژی آموزشی هستند و این تکنولوژی تعریف وسیع و گستردهای دارد، گفت: این تکنولوژیها باید با توجه به تغییرات روزافزون، بروز شود که در دستورکار دولت است و بتدریج این اتفاق خواهد افتاد.
بطحایی افزود: در حال استفاده از تاثیر مثبت فضای مجازی هستیم و بستر خوبی تحت عنوان سیناروبیک ایجاد کردیم که از فناوریهای آموزشی ماست. عروسک از موضوعاتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سالها پیش روی آن کار کرده است. اسباب بازی هایی، چون عروسک به شدت حامل فرهنگ هستند. بچهها از اسباب بازیها بویژه عروسکها الگوبرداری میکنند.
وی در ادامه بیان کرد: کودکان اسباب بازیها را جزئی از خودشان و واقعیت زندگی خود میدانند. در حال حاضر کانون با تجربه خوبی که از گذشته دارد مار را جلو می برد و مطالعاتی با اتکا به تجربیات سایر کشورها دارد تا بتوانیم عروسکهای ایرانی را با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی گسترش دهیم. باید اعتراف کنیم علیرغم تمام اقدامات انجام شده در حوزه عروسک سازی، کودکان هنوز نتوانسته اند با عروسکهای ایرانی انس پیدا کنند. امیدوارم این مطالعات بزودی به سرانجام برسد.