شهرداری باید روزی ۲۵ میلیارد تومان درآمد داشته باشد/تراکم فروشی یعنی واگذاری اجازه ساخت خارج از برنامه مصوب
شهردار جدید تهران گفت: شهرداری سازمانی است که که خودش در آمد کسب میکند و این سازمان نتواند روی ۲۵ میلیارد تومان درآمد داشته باشد در امور جاری خود میماند.
خبرگزاری میزان -
شهردا تهران تصریح کرد:توسعه حمل و نقل عمومی راه حل کنترل آلودگی هوا و ترافیک است که این موضوع در همه کلانشهرهای دنیا در دستور کار مسئولان قرار دارد. اگر مردم ببینند مسوولان ساده زیست هستند و در شرایط سخت ،غمی مانند غم آنها دارند؛ مطمئنا تحمل شرایط سخت برای آنها راحتتر خواهد بود. حوزه شهری از این جنس است و زمانی میتوانیم با چالشهای بزرگی که پیش رو داریم تاثیرگذار باشیم که مردم همراهمان باشند.
حناچی با اشاره به اینکه اگر هولوگرام در چارچوب طرح تفضیلی و در طرح جامع تهران قرار داشته باشد، خیلی نباید نگران بود، گفت: ازمنابعی که کمتر استفاده کردیم مالیات بر ارزش املاک است، چرا باید یک نفر ده خانه مسکونی خالی داشته باشد و هیچ کسی سراغش نرود، دولت و حاکمیت حداکثر برای واحد اولی میتواند معافیت مالیاتی ایجاد کند و برای خانههای دیگر باید مالیات دریافت شود.
شهردار تهران اضافه کرد:به عهدهایی که می بندیم وفادار باشیم. ۲۵ سال پیش قرار بود پارکی را در محدوده پل رومی بسازند، خانه بزرگی بود که صاحبش در خارج از کشور زندگی میکرد . یکی از شهرداران وقت تهران تعریف کرد من به مدیر اعلام کردم برو ببین این ملک برای چه کسی است. پیگیری شد و مالک در اتریش بود و مذاکره با او صورت گرفت. صاحب این ملک گفت میخواهید استفاده عمومی بکنید این ملک را در اختیار شما قرار میدهم، فقط مشکل سرایدار من را حل بکنید. هر وقت از آنجا میگذرم، بارگذاری سنگینی روی این ملک قرار گرفته است و هنوز اتفاقی برای آن نیفتاده است ما اعتماد مردم را اینگونه از دست میدهیم.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه پیروز حناچی شهردار جدید پایتخت در اولین مصاحبه خود اظهار داشت: تراکم فروشی یعنی واگذاری اجازه ساخت خارج از برنامه مصوب که بسیار خطرناک است. یکی از خطرات آن این است که نمیتوانیم جمعیت پذیری شهر را کنترل کنیم.خطر دیگر این است که نمی توان خدمات را به تناسب توسعه بدهیم و همچنین در زیرساخت و تامین منابع آبی و شبکه فاضلاب نمی دانیم با چه جمعیتی مواجه هستیم .
وی در ادامه گفت:یکی از برنامههایی که من ارائه کرده ام توسعه مبتنی اقتصادفرهنگی است. یکی از کم عارضهترین و پربازدهترین نوع توسعه در شهرهاست که در کشورهای اروپایی درباره ظرفیتهای فرهنگی خود سرمایه گذاری میکنند.
شهردا تهران تصریح کرد:توسعه حمل و نقل عمومی راه حل کنترل آلودگی هوا و ترافیک است که این موضوع در همه کلانشهرهای دنیا در دستور کار مسئولان قرار دارد. اگر مردم ببینند مسوولان ساده زیست هستند و در شرایط سخت ،غمی مانند غم آنها دارند؛ مطمئنا تحمل شرایط سخت برای آنها راحتتر خواهد بود. حوزه شهری از این جنس است و زمانی میتوانیم با چالشهای بزرگی که پیش رو داریم تاثیرگذار باشیم که مردم همراهمان باشند.
حناچی با اشاره به اینکه اگر هولوگرام در چارچوب طرح تفضیلی و در طرح جامع تهران قرار داشته باشد، خیلی نباید نگران بود، گفت: ازمنابعی که کمتر استفاده کردیم مالیات بر ارزش املاک است، چرا باید یک نفر ده خانه مسکونی خالی داشته باشد و هیچ کسی سراغش نرود، دولت و حاکمیت حداکثر برای واحد اولی میتواند معافیت مالیاتی ایجاد کند و برای خانههای دیگر باید مالیات دریافت شود.
شهردار تهران اضافه کرد:به عهدهایی که می بندیم وفادار باشیم. ۲۵ سال پیش قرار بود پارکی را در محدوده پل رومی بسازند، خانه بزرگی بود که صاحبش در خارج از کشور زندگی میکرد . یکی از شهرداران وقت تهران تعریف کرد من به مدیر اعلام کردم برو ببین این ملک برای چه کسی است. پیگیری شد و مالک در اتریش بود و مذاکره با او صورت گرفت. صاحب این ملک گفت میخواهید استفاده عمومی بکنید این ملک را در اختیار شما قرار میدهم، فقط مشکل سرایدار من را حل بکنید. هر وقت از آنجا میگذرم، بارگذاری سنگینی روی این ملک قرار گرفته است و هنوز اتفاقی برای آن نیفتاده است ما اعتماد مردم را اینگونه از دست میدهیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *