آغاز اپراتوری هندیها در بندر چابهار طی روزهای آتی
معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مزیت همکاری با هندیها در بندر چابهار این است که کالای هندی و افغانستان هر دو از مسیر بندر چابهار جابجا و این اقدام موجب جذب مشتری خارجی برای ایران میشود.
خبرگزاری میزان -
وی در ادامه افزود: اپراتوری هندیها در بندر چابهار هیچگونه مشکل محتوایی ندارد و بحث شکلی و اسنادی است که با مرتفع شدن این مسائل به زودی آغاز خواهد شد.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مدت محدود فعالیت هندی هابه عنوان اپراتوری در بندر چابهار گفت: اپراتوری هندیها در بندر چابهار در یک مدت محدود بوده و عملیات تخلیه و بارگیری توسط این کشور صورت میگیرد.
حق شناس در توضیح نحوه فعالیت هندیها در بندر چابهار تصریح کرد: با توجه به منطقی که در اختیار هندیها قرار گرفته تنها اداره یک ترمینال بر عهده این کشور قرار گرفت و مابقی ترمینالها بر عهده پیمانکاران ایرانی است.
وی در ادامه تاکید کرد: هندیها تنها در یک از بندر چابهار امکان ترانزیت کالا خود را به افغانستان دارند به این صورت که از هند-ایران افغانستان یا افغانستان-ایران – هند انجام میشود.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مزیت اجاره یک بخش از بندر چابهار برای اپراتوری به هندیها اظهار کرد: مزیت این همکاری با هندیها در بندر چابهار این است که کالای هندی وافغانستان هر دو از مسیر بندر چابهار جابجا میشوند و این اقدام موجب جذب مشتری خارجی برای ایران میشود و در کنار این سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری تجهیزات تخلیه و بارگیری هم از سوی هندیها صورت میگیرد.
حق شناس عنوان کرد: حضور هندیها در بندر چابهار موجب ایجاد منافع مشترک بین ایران-افغانستان-هند در این بندر مهم میشود.
وی با بیان اینکه برنامهای برای تداوم همکاری با سایر کشورها در بنادر داریم، توضیح داد: به دنبال ایجاد منافع مشترک با کشورهای منطقهای در بنادر کشور و تبدیل کردن این مناطق به نقطه اتصال میان سایر کشورها هستیم.
هادی حق شناس در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص زمان آغاز اپراتوری هندیها در بندر چابهار بیان کرد: اپراتوری هندیها در بندر چابهار طی چند روزآینده آغاز میشود و بخشی از مبحث مربوط به مبادله اسنادی طی هفته گذشته با مشارکت مدیر عامل سازمان بنادر به اتفاق معاون وزیر افغانستان و قائم مقام وزیر هند در تهران برگزار شد و بخشی دیگر مبادلات اسنادی بانکی است که در حال بررسی است.
وی در ادامه افزود: اپراتوری هندیها در بندر چابهار هیچگونه مشکل محتوایی ندارد و بحث شکلی و اسنادی است که با مرتفع شدن این مسائل به زودی آغاز خواهد شد.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مدت محدود فعالیت هندی هابه عنوان اپراتوری در بندر چابهار گفت: اپراتوری هندیها در بندر چابهار در یک مدت محدود بوده و عملیات تخلیه و بارگیری توسط این کشور صورت میگیرد.
حق شناس در توضیح نحوه فعالیت هندیها در بندر چابهار تصریح کرد: با توجه به منطقی که در اختیار هندیها قرار گرفته تنها اداره یک ترمینال بر عهده این کشور قرار گرفت و مابقی ترمینالها بر عهده پیمانکاران ایرانی است.
وی در ادامه تاکید کرد: هندیها تنها در یک از بندر چابهار امکان ترانزیت کالا خود را به افغانستان دارند به این صورت که از هند-ایران افغانستان یا افغانستان-ایران – هند انجام میشود.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مزیت اجاره یک بخش از بندر چابهار برای اپراتوری به هندیها اظهار کرد: مزیت این همکاری با هندیها در بندر چابهار این است که کالای هندی وافغانستان هر دو از مسیر بندر چابهار جابجا میشوند و این اقدام موجب جذب مشتری خارجی برای ایران میشود و در کنار این سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری تجهیزات تخلیه و بارگیری هم از سوی هندیها صورت میگیرد.
حق شناس عنوان کرد: حضور هندیها در بندر چابهار موجب ایجاد منافع مشترک بین ایران-افغانستان-هند در این بندر مهم میشود.
وی با بیان اینکه برنامهای برای تداوم همکاری با سایر کشورها در بنادر داریم، توضیح داد: به دنبال ایجاد منافع مشترک با کشورهای منطقهای در بنادر کشور و تبدیل کردن این مناطق به نقطه اتصال میان سایر کشورها هستیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *