بازدید وزیر نیرو از تاسیسات تامین آب و برق در پایانه مرزی مهران/ دیدار با زائران اربعین حسینی

14:05 - 03 آبان 1397
کد خبر: ۴۶۲۶۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر نیرو در سفر کاری به استان ایلام و بازدید از تاسیسات تامین آب و برق در پایانه مرزی مهران، با تعدادی از زائران اربعین حسینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش گروه اقتصاد ، رضا اردکانیان با حضور در بین مردم، نظر زائران درخصوص خدمات‌رسانی آب و برق توسط قرارگاه اربعین وزارت نیرو در منطقه را جویا شد.
 
وی همچنین، تاسیسات تامین آب و برق زائران اربعین حسینی و زیرساخت‌های فراهم شده توسط صنعت آب و برق را مورد بازدید قرار داد.
 
وزارت نیرو از ماه‌های گذشته خدمات‌رسانی به زائران را در مرز‌های خروجی ایران و عراق در برنامه داشته و از ۲۵ مهرماه با اعزام و استقرار ۴۰ گروه فنی، مهندسی در پایانه‌های مرزی "مهران"، "چذابه"، "شلمچه" و مسیر پیاده‌روی ۸۰ کیلومتری شهر‌های نجف به کربلا، در قالب پنج قرارگاه وزارت‌نیرو خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را آغاز کرده است.
 
گروه‌های فنی مذکور، برقراری و کنترل انشعاب‌های آب، برق و فاضلاب ۴۰۰ موکب ایرانی را در مرز‌ها و شهر‌های نجف و کربلا بر عهده دارند.
 
همچنین با بهره‌مندی از کمک‌های مردمی به‌عنوان تامین بخشی از هزینه‌ها، تعداد هفت دستگاه بسته‌بندی آب جرعه‌ای با توان تولید ۴۰۰ هزار بسته در شبانه‌روز، در پایانه‌های چهار مرز خروجی به کشور عراق و شهر‌های نجف و کربلا نصب شده است.
 
چهار قرارگاه اربعین وزارت نیرو نیز در چهار مرز خروجی کشور به‌منظور تولید و توزیع آب بسته‌بندی تشکیل شده و آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی است. همچنین به‌منظور تامین آب بهداشتی زائران، استقرار آزمایشگاه سیار آب در مرز‌ها پیش‌بینی شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *