تحقق گردشگری فضایی +تصاویر

21:03 - 24 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۴۲۲
جف بزوس رئیس شرکت "بلواوریجین"(Blue Origin) اعلام کرد که در نیمه نخست سال آتی گردشگری فضایی را محقق خواهد کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، "جف بزوس" رئیس شرکت "بلو اوریجین"(Blue Origin) به تازگی در کنفرانس "Wired۲۵" در سانفرانسیسکو اعلام کرد که فضاپیمای ساخت این شرکت در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ قادر به اعزام انسان‌ها به فضا خواهد بود.

تحقق گردشگری فضایی +تصاویر

وی گفته است که گردشگران فضا تنها یک روز آموزش خواهند دید و پس از آن با امضای یک تعهدنامه از "اداره هوانوردی فدرال" (FAA) به فضا خواهند رفت.

کپسول ساخت "بلو اوریجین" حاوی شش جای نشستن است که صندلی‌ها به صورت دایره‌ای دور هم تعبیه شده‌اند.

تحقق گردشگری فضایی +تصاویر

و در مقابل هرکدام از آن‌ها نیز پنجره‌ای بزرگ قرار دارد.

مقابل مسافران یک صفحه نمایشگر وجود دارد که ارتفاع کپسول و رویدادهای در حال وقوع را به نمایش درمی‌آورد.

هنگام پرتاب این کپسول، صندلی‌های آن به سمت عقب رفته و شش سرنشین آن رو به سقف کپسول قرار خواهند گرفت.

زمانی‌که کپسول به فضا رسید، مسافران چهار دقیقه فرصت دارند که در اطراف گشتی زده و استراحت کنند.

به علت شرایط بی‌وزنی در فضا، دستگیره‌های زیادی در فضاپیما وجود دارد که به مسافران این امکان را می‌دهد که دوباره بتوانند به کپسول بازگردند.

پس از آن یک صدای ضبط شده پخش می‌شود که به مسافران اعلام می‌کند به جایگاه نشستن خود بازگردند.

بنابراعلام "جف بزوس" در این پرواز هیچ‌گونه خدمه پروازی حضور نخواهد نیافت و در اصل نیازی به حضور آن‌ها نیست زیرا سفر تماما خودکار است.

کل مدت زمان این پرواز ۱۱ دقیقه خواهد بود.

جف بزوس که رئیس شرکت بزرگ "آمازون" نیز است، ثروتی بالغ بر ۱۵۹ میلیارد دلار دارد و ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود.

این کپسول "نیو شپرد"(New Shepard) نام دارد.

تحقق گردشگری فضایی +تصاویر

بزوس اعلام نکرد که اولین مسافران این سفر فضایی کارکنان بلواوریجین خواهند بود یا مردم عادی.

"باب اسمیت" مدیر اجرایی بلو اوریجین سال گذشته اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۱۸ مسافران خود را به فضا بفرستد.

ولی تحقق این رویا به تعویق افتاد و پس از چندین آزمایش پرواز، به سال ۲۰۲۰ موکول شد.

قیمت بلیط‌های این گردش فضایی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار تعیین شده است.

در تیرماه امسال بود که "بلو اوریجین" (Blue Origin) ، آزمایش دیگری را بر روی فضاپیمای زیرمداری "نیو شپرد" انجام داد.

تحقق گردشگری فضایی +تصاویر

در این آزمایش، این شرکت آمریکایی به دنبال بررسی فشار موتورها در حداکثر توان خود در ارتفاع بالا بود.

این نهمین آزمایش این سیستم بود که به صورت زنده در وبسایت بلو اوریجین پخش شد این آزمایش طراحی شده بود تا شبیه‌سازی کند که اگر در هنگام صعود، برای موشک مشکلی پیش بیاید، چه اتفاقی خواهد افتاد.

تحقق گردشگری فضایی +تصاویر

با وجود اینکه این پرتاب، آزمایشی بود، اما فضاپیما با محموله‌های مختلفی از جمله یک مانکن، آدمک بلو اوریجین، آزمایش‌های علمی، لباس‌های فضایی آزمایشی، تست دسترسی به وای‌فای و غیره بارگیری شده بود.

 

منبع: ایسنا 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *