رضایت ۷۳ درصدی شهروندان از عملکرد میادین میوه و تره بار/کار در مجموعه مدیریت شهری در کلان شهری همچون تهران، کاری پرحساسیت است
به گزارش گروه جامعه عبدالحسین رحیمی اظهار داشت: این مسئولیت و حساسیت برای افرادی که در حوزه نظارت مشغول به کار هستند به مراتب پیچیدهتر است.
وی با اشاره به اینکه کار در شهر بسیار بزرگی همچون تهران از همه جا سختتر است و کارکنان شهرداری تهران در گمنامی کار میکنند و سختیها را تحمل میکنند و دم نمیزنند، اظهار کرد: آنها که از خدمتگزاران مجموعه مدیریت شهری ایراد میگیرند، اگر مرد اقدام هستند، وسط میدان بیایند و کار در شهرداری تهران را تجربه کنند.
رحیمی با بیان اینکه نیروهای سختکوش شهرداری تهران، شب و روز، در برف و باران و حتی ایام عید مشغول به کار و خدمات رسانی به شهروندان هستند، تصریح کرد: کاش قدر این نیروهای شریف را بدانیم و اگر قرار است این مجموعه را نقد کنیم و در مورد آن قضاوت کنیم، با شناخت بهتر و بیشتر از این مجموعه و دشواریهای کار در آن، این کار را انجام میدادیم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران نهادی غیردولتی است که به صورت شبانه روزی با مردم سر و کار دارد و بزرگترین سرمایه آن مردم و همراهی آنهاست، اظهار کرد: اگر شهرداری تهران تقویت نشود، آسیب میبیند و اگر این مجموعه صدمه ببیند، در واقع مردم متضرر میشوند و آسیب میبینند.
رحیمی با بیان اینکه باید این فرهنگ را جا بیندازیم که دیکته نانوشته غلط ندارد و با توجه به حجم بالای کار در شهرداری تهران، ممکن است اشکالاتی هم وجود داشته باشد، تصریح کرد: مدیریت شهری تهران در حال پوست اندازی از نظام سنتی به سمت و سوی نظام مدرن بر بستر شهر هوشمند است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر هوشمند مبتنی بر نگاه فرآیندمحور، بسیار بهتر میتواند متناسب با نیازهای امروز شهر و خدمات مورد انتظار شهروندان باشد، اشاره کرد: شفاف سازی باعث نظارت پذیری و افزایش دقت در کارها میشود و از این رو، باید از ایجاد شفافیت در امور استقبال کنیم.
رحیمی با بیان اینکه حوزههای نظارت، چشم و گوش مجموعهها هستند و افرادی که در بخشهای نظارتی کار میکنند، مسئولیت خطیر صیانت و مراقبت از مجموعه را بر عهده دارند، تصریح کرد: مجموعه بازرسی در شهرداری تهران، همانقدر که نقش نظارتی بر عهده دارد، نقش حمایتی نیز دارد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین نظرسنجی به عمل آمده، بیش از ۷۳ درصد شهروندان از عملکرد سازمان مدیریت میادین رضایت دارند، در حالی که در گذشته میزان این رضایتمندی تنها ۳۷ درصد بود، اظهار کرد: افزایش ۳۶ درصدی رضایت شهروندان در مدت ۳ سال گذشته، نشان دهنده این است که میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد میادین و بازارهای میوه و تره بار، هر سال به طور متوسط ۱۲ درصد افزایش مییابد.
رحیمی با بیان اینکه اعتقاد داریم حق با مردم است و مردم باید حق انتخاب داشته باشند، تصریح کرد: مصداق این نوع نگاه را در اجرای طرح دستچین در میادین میوه و تره بار شاهد هستیم که به موجب آن شهروندان حق انتخاب میوه را دارند و میتوانند میوه مورد نظر خود را سوا کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در پایان با تاکید بر اینکه این سازمان در ۲۴۱ میدان و بازار با شهروندان سر و کار دارد و با توجه به ساز و کار موجود، اساساً کار در این مجموعه بسیار سخت است و صعوبتهای خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: با این وجود، با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا میزان رضایت شهروندان از عملکرد سازمان مدیریت میادین از ۷۳ درصد به ۹۰ درصد برسد.
همچنین در این جلسه، فردین رحماننژاد، معاون سازمان بازرسی شهرداری تهران در حوزه خدمات شهری، با تقدیر و تشکر از خدمات سازمان مدیریت میادین و زحمات این سازمان در خدمات رسانی به شهروندان گفت: فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره بار به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارد و از اهمیت و حساسیت ویژهای برخوردار است.