ساخت ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر در طول سه سال
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری گفت: ۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر و دریانوردی در طول سه سال ساخته میشود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، هادی حق شناس با بیان اینکه در آینده بنادر شمالی کشور رونق بیشتری خواهند داشت، گفت: مجموعا ۳۰ میلیون تن ظرفیت در بنادر شمالی کشور ایجاد شده است که کمتر از یک پنجم آن مورد استفاده قرار میگیرد و بیش ۵۰ درصد بار ما در دریای خزر توسط ناوگان ملی با پرچم ایران حمل میشود. جابه جایی بار در دریای خزر در طول سالیان گذشته افزایش قابل توجهای داشته است و در سال ۱۳۹۰، ۱۲ میلیون تن جابه جایی کالا در این منطقه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ایران در شمال و جنوب به آبهای آزاد دسترسی دارد و این موضوع مزیت بزرگی برای حمل و نقل ایران است، اظهار کرد: در بین شقوق مختلف حمل و نقل، حمل و نقل دریایی به دلیل ایمنی بالا، کوتاهی مسیر و حجم بالای بار مقرون به صرفهتر است و باید بدانیم کشتیهایی طراحی شده اند که ظرفیت ۲۲ هزار کانتینر بار دارند و این بدان معناست که میتوانند بار ۲۲ هزار خودرو را جا به جا کنند.
وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد جابه جایی کالا در جهان از طریق دریا صورت میپذیرد و این در حالی است که در ایران این میزان ۹۰ درصد است و اعداد یاد شده اهمیت بالای آبراههای بین المللی، بنادر و دریاها را نشان میدهد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در مورد طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و خط تولید شناورهای این طرح، نیز، گفت: بر اساس طرح تحول صنعت دریایی طی مدت ۱۰ سال تقریبا ۱۵۰۰ شناور باید ساخته شود که مالکیت بخشی از شناورهای خدماتی بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است و مالیکت کشتیهای تجاری نیز بر عهده ناوگانهای ملی است.
حق شناس افزود: این شناورها شامل یدک کش و شناورهای خدماتی است و قرار است ۷۰ شناور مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی در طول سه سال ساخته شود.
به گفته حق شناس ۴۰ درصد این شناورها در مجموعههای شناورسازی صنایع دریایی ساخته میشود و ۶۰ درصد دیگر ساخت شناورها توسط سایر شناورسازهای داخلی صورت میگیرد.
وی با اشاره به اینکه ایران در شمال و جنوب به آبهای آزاد دسترسی دارد و این موضوع مزیت بزرگی برای حمل و نقل ایران است، اظهار کرد: در بین شقوق مختلف حمل و نقل، حمل و نقل دریایی به دلیل ایمنی بالا، کوتاهی مسیر و حجم بالای بار مقرون به صرفهتر است و باید بدانیم کشتیهایی طراحی شده اند که ظرفیت ۲۲ هزار کانتینر بار دارند و این بدان معناست که میتوانند بار ۲۲ هزار خودرو را جا به جا کنند.
وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد جابه جایی کالا در جهان از طریق دریا صورت میپذیرد و این در حالی است که در ایران این میزان ۹۰ درصد است و اعداد یاد شده اهمیت بالای آبراههای بین المللی، بنادر و دریاها را نشان میدهد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در مورد طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و خط تولید شناورهای این طرح، نیز، گفت: بر اساس طرح تحول صنعت دریایی طی مدت ۱۰ سال تقریبا ۱۵۰۰ شناور باید ساخته شود که مالکیت بخشی از شناورهای خدماتی بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است و مالیکت کشتیهای تجاری نیز بر عهده ناوگانهای ملی است.
حق شناس افزود: این شناورها شامل یدک کش و شناورهای خدماتی است و قرار است ۷۰ شناور مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی در طول سه سال ساخته شود.
به گفته حق شناس ۴۰ درصد این شناورها در مجموعههای شناورسازی صنایع دریایی ساخته میشود و ۶۰ درصد دیگر ساخت شناورها توسط سایر شناورسازهای داخلی صورت میگیرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *