فرصت دو ساله به منظور تعویض اسناد دفترچهای / اتمام عملیات آرشیو الکترونیک و حذف گردش فیزیکی پروندهای ثبتی
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان گفت: افراد دارای سند دفترچهای تا دو سال آینده فرصت دارند برای دریافت سند تک برگی اقدام کنند، در غیر اینصورت بعد از مدت مقرر ارائه هرگونه خدمات ثبتی به اشخاص منوط به تعویض اسناد مالکیت دفترچهای است.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان افزود: داشتن بار کد امنیتی، نمایش کروکی نقشه جامع و غیر قابل جعل بودن از مهمترین مزایای سند تک برگی است.
هاشمی گفت: از ابتدای امسال بیش از هفده هزار سند تک برگی در هرمزگان صادر شده است.
وی همچنین اظهار داشت: متقاضیان برای تعویض اسناد مالکیت دفترچهای و اخذ سند تک برگی میتوانند به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مربوطه و دفاتر پستی مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان با بیان اینکه هزینه دریافت سند تک برگ نیز پنجاه و هفت هزار و هفتصد و پنجاه تومان است، افزود: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان سال جاری اسناد مالکیت باقیمانده اراضی ملی در استان هرمزگان صادر میگردد.
وی گفت: تاکنون بیش از سیصد هزار هکتار از اسناد اراضی ملی مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته و تا پایان سال نیز بیش از یک میلیون و هشتصد هزار هکتار از این اراضی اصلاح و بازنگری میگردد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان افزود: در سال جاری قریب دویست هزار هکتار نقشههای مختصات جغرافیائی از اداره منابع طبیعی اخذ و در بانک جامع اطلاعات و املاک استان هرمزگان جانمائی شده است.
وی همچنین از از اتمام عملیات آرشیو الکترونیک و حذف گردش فیزیکی پروندهای ثبتی استان هرمزگان خبر داد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان افزود: تسریع در انجام خدمات ثبتی و ارتقاء امنیت اطلاعات و سوابق ثبتی از مزایای آرشیو الکترونیک میباشد.
هاشمی اشاره کرد: جلوگیری از فقدان پروندههای ثبتی و افزایش عمر مستندات و دسترسی سریع و آسان به سوابق از نتایج آرشیو الکترونیک میباشد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان خاطر نشان کرد: با وجود الکترونیکی بودن سوابق انتظار میرود خدمات ثبتی در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.
هاشمی در خصوص چگونگی اجرای قانون جامع حد نگار نیز ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری در قانون بودجه سال ۹۸ کشور اعتبارات مورد نیاز در جهت اجرای قانون جامع حد نگار تصویب گردد تا در اجرای این قانون خللی وارد نگردد.
وی افزود:هم اکنون بیش از ۹۰% از خدمات ثبتی بصورت الکترونیکی انجام میپذیرد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: با تثبیت مالکیت ها، بخش زیادی از مشکلات در مباحث حقوقی مرتفع شده و از تجاوز اشخاص به اراضی دولتی و موقوفات جلوگیری میگردد.