مشترکین نگران پیامکهای ارزش افزوده نباشند/اقدامات جدی برای پیگیری تخلفات
خدمات اپراتورهای تلفن همراه در زمینه ارزش افزوده در حیطه پیامک ها و برخی مشکلات ایجاد شده به دنبال آن حاشیههایی را برای این سرویس و برخی افراد ایجاد کرده که در جدیدترین آن وزیر ارتباطات خبر از تخلف تعدادی از شرکتها در ۵ ماه اخیر به میزان ۲۲ میلیارد تومان داده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، خدمات اپراتورهای مخابراتی به دو گونه خدمات پایه و خدمات ارزش افزوده تقسیم میشود که در بخش خدمات پایهای یا سنتی با مواردی شامل تماسهای صوتی، پیامک و اینترنت رو به رو هستیم و سایر موارد به گروه خدمات بر ارزش افزوده تعلق مییابد که به ازای انجام آن هزینه از مشترکین دریافت میشود.
سرویسهای خدمات بر ارزش افزوده به دلیل هزینههای قابل توجه خود برای فعال سازی باید تایید مشترک را داشته باشند تا پس از آن با تعرفه مشخص شده هزینهها اعمال شود.
این موضوع در برخی شرایط بدون اطلاع رسانی از سوی اپراتورها فعال و به تبع آن هزینههایی دریافت میشد که با ادامه این روند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی امر دست به راه اندازی سامانه جامع # ۸۰۰ * میکند تا از طریق آن مشترکین از سرویسهای خدمات بر ارزش افزوده فعال بر سیم کارت هایشان مطلع و در صورت لزوم آنها را غیرفعال کنند.
همچنین بارها رگولاتوریها به مشترکین در خصوص فعال سازی پیامکهای جعلی خدمات بر ارزش افزوده هشدار داده بودند و اپراتورهای تلفن همراه را موظف دانستند در خصوص ماهیت پیامکهای جعلی مربوط به خدمات ارزش افزوده به همه مشترکان اطلاع رسانی کنند.
چندی پیش آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این موضوع واکنش نشان داد و با تایید نارضایتی افراد از فعالیت برخی سامانههای ارسال پیامکهای تبلیغاتی و سرویسهای خدمات بر ارزش افزوده خبر از بررسی پرونده عظیم تخلف در خصوص ارزش افزوده داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین اظهارات خود در حساب شخصی خبر از پایان بررسیهای پرونده یک کلاهبرداری پیامکی؛ ارزش افزوده داد و گفت: برخی از شرکتهای ارزش افزوده در ۵ ماه اخیر حدود ۲۲ میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده اند.
وی خواستار بازگرداندن وجوه اخاذی شده ظرف مدت ۱۰ روز به مشترکین شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *