ساخت زیردریایی کلاس سنگین در آینده
به گزارش گروه سیاسی ، امیر دریادار «حسین خانزادی» اظهار داشت: یک سوم تجارت جهانی از طریق دریا صورت میگیرد که مهمترین خطوط تجارت دریایی در مثلث طلایی که از اتصال تنگه هرمز، باب المندب و تنگه مالاکا تشکیل میشود، است و به یقین تنگه هرمز به طور کامل تحت کنترل جمهوری اسلامی ایران است.
وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس، دشمن همواره تصور میکرد که نیروهای مسلح توانایی استفاده از تجهیزات نظامی ساخت آنها را ندارند، خاطرنشان کرد: جوانان غیور و پرتلاش این مرز و بوم توانستند، تمام تجهیزاتی که ساخت غرب بود را راهبری کنند و امروز الحمدلله به نقطهای از پیشرفت رسیدهایم که با بهینهسازی، میتوانیم ماموریتهای نزدیک در دریا را به اقیانوسها و دریاهای آزاد ببریم.
فرمانده نداجا با بیان اینکه تحریم برای ما یک فرصت طلایی بود، عنوان کرد: نمونه بارز فرصتطلبی از دوران تحریم، تعمیر و بهینهسازی زیر دریایی کلاس طارق است که از این نوع زیردریایی چند کشور دیگر در اقیانوس هند از آن استفاده میکنند؛ اما با این تفاوت که آنها برای تعمیر و تجهیز همچنان وابسته به کشور سازنده هستند، ولی جوانان این مرز و بوم با تلاش و کوشش توانستند آن را تعمیر، بهروزرسانی و بومی کنند.
وی در پایان گفت: زیردریاییهای کلاس فاتح و غدیر کاملاً بومی و ساخت کشور ایران است و در حال هدفگذاری برای ساخت زیردریایی کلاس سنگین در کشور هستیم.