اتهام نقص عمدی خودرو از سوی خودروسازان بی پایه و اساس است/ نظارت مستمر سازمان بازرسی بر روند تولید خودرو درکشور
دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به این موضوع که برخی خودروسازان قطعات تولید داخل را به قطعات وارداتی متصل کنند و قیمت آنها را نیز افزایش دهند، به میزان گفت: با توجه به اینکه سازمانهای بازرسی مرتبا بر تمام مراحل تولید نظارت داشته و همچنان این نظارت به صورت مستمر ادامه دارد در حال حاضر و با این شرایط چنین چیزی امکان پذیر نیست.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، نعمت بخش با اشاره به عدم عرضه خودروهایی که به مرحله تجاری نرسیده اند، گفت: علت ناقص بودن برخی خودروها در گذشته عدم ترخیص قطعات یا مواد اولیه بود. این موضوع باعث شد خودروها به مرحله تجاری نرسیده و آماده تحویل به مشتری نباشد. در واقع خودرو سازان نتوانستند براساس برنامه تولید قطعات خود را به خطوط تولید برسانند.
وی در همین مورد ادامه داد: در حال حاضر اجازه ترخیص این قطعات یا مواد اولیه بدون پرداخت مابهالتفاوت داده شده که به تدریج این نواقص برطرف و برای تحویل به مشتری آماده میشود.
دبیر انجمن خودورسازان در ادامه ادعاهایی مبنی بر ایجاد نواقص جزیی در قطعات بی اهمیت مثل ضبط و... برای تاخیر در تحویل را رد کرد و افزود: نواقص این خودروها عموما به قطعات کلیدی برمیگردد. برای مثال شیشه بالابر یا کمک فنر و قطعات لازم و کلیدی دیگر در این خودروها ناقص است و خودروساز بنا بر تعهد خود نمیتواند محصول را بدون این قطعات به مشتری تحویل دهد.
نعمت بخش در همین مورد اضافه کرد: نگهداری خودرو در پارکینگ و عدم ارائه آن به مشتری هیچ سود اقتصادی برای خودروساز به دنبال ندارد و به نفع خودروسازان است که هرچه سریعتر محصولات خود را ارائه کنند، در حالی که با ترخیص کالاها و مواد اولیه از گمرک، تولید هم بیش از پیش اتفاق میافتد.
گفتنی است با اینکه اداعاهایی مبنی بر عدم نظارت وزارت صمت و سازمانهای نظارتی دیگر مطرح میشود، گزارشات نشان میدهد که سازمان بازرسی کل کشور علاوه بر نظارت بر روند تولید حتی در پیش فروش اخیر گروه سایپا و کلیه مراحل فروش هم نظارت داشته است.
وی در همین مورد ادامه داد: در حال حاضر اجازه ترخیص این قطعات یا مواد اولیه بدون پرداخت مابهالتفاوت داده شده که به تدریج این نواقص برطرف و برای تحویل به مشتری آماده میشود.
دبیر انجمن خودورسازان در ادامه ادعاهایی مبنی بر ایجاد نواقص جزیی در قطعات بی اهمیت مثل ضبط و... برای تاخیر در تحویل را رد کرد و افزود: نواقص این خودروها عموما به قطعات کلیدی برمیگردد. برای مثال شیشه بالابر یا کمک فنر و قطعات لازم و کلیدی دیگر در این خودروها ناقص است و خودروساز بنا بر تعهد خود نمیتواند محصول را بدون این قطعات به مشتری تحویل دهد.
نعمت بخش در همین مورد اضافه کرد: نگهداری خودرو در پارکینگ و عدم ارائه آن به مشتری هیچ سود اقتصادی برای خودروساز به دنبال ندارد و به نفع خودروسازان است که هرچه سریعتر محصولات خود را ارائه کنند، در حالی که با ترخیص کالاها و مواد اولیه از گمرک، تولید هم بیش از پیش اتفاق میافتد.
گفتنی است با اینکه اداعاهایی مبنی بر عدم نظارت وزارت صمت و سازمانهای نظارتی دیگر مطرح میشود، گزارشات نشان میدهد که سازمان بازرسی کل کشور علاوه بر نظارت بر روند تولید حتی در پیش فروش اخیر گروه سایپا و کلیه مراحل فروش هم نظارت داشته است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *