کاهش سرعت مجاز کامیونها در بزرگراههای پایتخت
به گزارش گروه جامعه محسن پورسید آقایی در جلسه هماهنگی استقبال از مهر که با حضور رییس پلیس تهران بزرگ و رییس پلیس راهور برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه فقط گرد هم آمدن نیست، بلکه همفکری، هم افزایی و تصمیم گیری مشترک است.
وی افزود: یکی از مسائل ناخوشایندی که در ترافیک مطرح است، عدم دقت و رعایت حقوق مردم توسط یکدیگر است که امیدوارم به مردم یادآوری شود که تخلفات راهنمایی و رانندگی پایمال کردن حق دیگران است که هم عقوبت شرعی و هم عقوبت مالی دارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تهران تبلور مدیریت کشور است، عنوان کرد: مسئله مدیریت ترافیک شهر تنها مسئله ترافیک را حل نمیکند، بلکه نمادی از جمهوری اسلامی و توان آن نزد کسانی است که به آن رفت و آمد میکنند، است.
وی با اشاره به همکاری پلیس راهور و مسئولان شهری برای نظم بخشیدن به ترافیک تهران، گفت: موضوع ترافیک باید به صورتی حل شود که نشانهای از مدیریت در کشور باشد؛ چرا که تهران الگویی برای شهرهای دیگر بوده و عملکردهای مثبت به شهرهای دیگر نیز تسری مییابد.
معاون شهردار تهران اظهار کرد: نگاه ما در مورد ترافیک تهران بیشتر به مردم باشد. نباید فکر کنیم راه حل ترافیک بزرگتر کردن معابر و افزایش تعداد پلها و تونلها است. چرا که دنیا به این نتیجه رسیده است که توسعه معابر راه حل کاهش ترافیک نیست. به عبارت دیگر توسعه معابر جذب بیشتر خودروها و افزایش ترافیک شهری است.
دو طبقه شدن پل صدر تاثیری در کاهس بار ترافیکی نداشت
پور سید آقایی با اشاره به اینکه ترافیک بزرگراه صدر پس از دو طبقه شدن کاهش چندانی نداشته است، گفت: دلیل این موضوع این است که تنها خودروهایی که از قبل در این محور تردد میکردند از آن استفاده نمیکنند؛ بلکه خودروهای جدیدی نیز به آن خودروها جدید اضافه میشوند و ترافیک تغییری با دو طبقه شدن آن نکرده است.
وی با اشاره به اینکه اعتیاد به خودرو با توسعه بزرگراهها و معابر افزایش مییابد، تصریح کرد: باید به سمت تقویت مودهای مختلف حمل و نقل حرکت کرده و مردم را به پیاده شدن از خودروها، پیاده روی و استفاده از دوچرخه تشویق کنیم.
معاون شهردار تهران، توسعه پارکینگها را نیز یکی دیگر از عوامل تشویق مردم به استفاده از خودروها دانست و گفت: همچنین باید معابر را اصلاح کرده و با کم کردن از عرض خیابانها عرض پیاده روها را افزایش دهیم تا مود اصلی شهر پیاده روی شود.
وی با تاکید بر اینکه احداث پلهای عابر پیاده منطق شهرسازی امروز دنیا نیست، گفت: شهر متعلق به پیاده روها و انسان هاست و باید به پیاده روها توجه بیشتری داشته باشیم.
وی در مورد افزایش تعداد جرثقیلهای سنگین در اختیار پلیس راهور اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبهای که داشته ایم دو دستگاه جرثقیل به جرثقیل سنگین تجهیز شده و دو دستگاه دیگر نیز بهینه سازی میشود. برای سال آینده نیز اعتباری در بودجه معاونت برای خریداری جرثقیل سنگین و واگذاری آن به پلیس راهور دیده شده است.
پورسیدآقایی از راه اندازی ۴۶ سامانه جدید در شهر تهران خبر داد و گفت: تمام دوربینهای سطح شهر تا مهر ماه به پروژکتور مجهز میشوند تا بتوانند پلاکها خودروها را در شب بخوانند.
به گفته وی یکی از سیاستهای معاونت حمل و نقل تو رافیک تقویت دوربینهای ترافیکی ست که بخشی از اعتبار آن از بودجه شهرداری و قسمت دیگر نیز از اختصاص بخشی از جرایم راهنمایی و رانندگی تامین میشود.
وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که به دنبال پارک اتوبوسها و کامیونها در مناطق مسکونی ایجاد میشود عنوان کرد: تمام اتوبوسها باید در پارکینگهای اتوبوسرانی پارک شده وکامیونهایی که مرتکب این تخلف میشوند اعمال قانون شوند.
پور سید به مسئولان پلیس راهور پیشنهاد داد تا سرعت مجاز کامیونها در معابر بزرگراهی ۲۰ کیلومتر در ساعت نسبت به خودروهای دیگر کاهش یابد. این پیشنهاد از سوی سردار رحیمی مورد موافقت قرار گرفت.
وی در پایان از پلیس راهنمایی و رانندگی خواست تا با راه اندازی سامانه ثبت تخلفات رانندگی، اطلاعات مربوط به حوادثی از قبیل: کروکی در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد. همچنین با راه اندازی سامانه هوشمند دیگری نیز امکان گزارش تخلفات راهنمایی و رانندگی توسط مردم مهیا شود.
انتهای پیام /