ماجرای افزایش نرخ پیامک برخی از بانکها
خبرگزاری میزان _ باشگاه خبرنگاران نوشت: جمشیدی در خصوص افزایش نرخ پیامک برخی از بانکها گفت: بانک مرکزی امسال اعلام کرد که بانکها افزایش نرخ پیامکی نداشته باشند، اما سال ۹۹ این افزایش نرخ صورت گرفت و به بانکها ابلاغ شد که علاوه بر هزینه تمام شده میتوانند هزینه پیامک را تعیین و از مشتریان دریافت کنند.
دبیر کانون انجمن بانکهای خصوصی میگوید: بانکها با آماده کردن نرم افزار خود باید با یکدیگر هماهنگ میشدند تا کنار هم پیش بروند، اما برخی از بانکها نتوانستند و برخی از بانکها کار را پیش بردند و شروع به انجام این کار کردند.
وی گفت: علی رغم آنکه هزینه تمام شده رقم قابل توجهی میشد، اما به سبب عدم آمادگی سایرین رقمهای قبلی که میزان آن کمتر است، اعمال میشود که براین اساس بانکها بخشی از هزینه تمام شده را دریافت میکنند.
دبیر کانون انجمن بانکهای خصوصی گفت: بر اساس بخشنامه سال ۹۹ بانک مرکزی، بانکها تاخیر در اعمال هزینه دارند به طوریکه این افزایش نرخ را باید سال ۹۹ انجام میدادند، که این امر محقق نشده و هم اکنون بخشی از آن را دریافت میکنند.
به گفته او، بانک مرکزی اعلام کرد که امسال افزایش نرخی نداشتیم و این موضوع درست است، اما این بخشنامه برای قبل بوده است چرا که برخی از بانکها تا اول سال نرم افزارهای خود را آماده میکنند.
- بیشتر بخوانید:
- هر پیامک واریز یا برداشت ۹۰ تومان؟
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.