نظارت بیمه مرکزی میدانی نیست
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی امیری گفت: سازماندهی بیمه مرکزی باید در وضعیتی باشد که کارکنان آن بتوانند وظایف نظارت، حمایت و سیاستگذاری خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و بنابراین کارکنان سازمان برای تحقق این وظایف نباید دغدغهای داشته باشند.
وی ادامه داد: انتظار این است که بیمه مرکزی به عنوان یک سازمان متخصص و حرفهای به گونهای عمل کند که الگوی جامعه باشد.
رییس کل بیمه مرکزی با بیان این نکته که تجزیه و تحلیل نیروی انسانی شاغل در بیمه مرکزی نشان میدهد که این سازمان از شخصیت خوب و حرفهای با تحصیلات بالا برخورداراست، اظهار کرد: با ایجاد وفاداری سازمانی در مدیران و کارکنان بیمه مرکزی میتوان در مسیر تحقق اهداف پیش بینی شده گام برداشت.
رییس شورایعالی بیمه از رعایت احترام و بهره گیری از نظرات تخصصی و کارشناسی کارکنان به عنوان عناصر اصلی ایجاد وفاداری سازمانی نام برد و ادامه داد: برخورد با کارکنان در هرسازمانی باید به گونهای باشد که هر همکاری افتخار کند که در آن سازمان خدمت میکند.
رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ازسیاستگذاری، نظارت و حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران به عنوان وظایف اصلی بیمه مرکزی یاد کرد و گفت: نظارت بر صنعت بیمه فقط به طور شکلی و میدانی نیست و بسیارعمیق، گسترده و وسیع است بنابراین کارکنان سازمان برای تحقق این وظایف نباید دغدغهای داشته باشند.
سلیمانی ادامه داد: نگاه بیمه مرکزی به کارکنان اعم از شاغل و بازنشسته نگاه حمایتی به طور مادی و معنوی است و امیدواریم که با این نگاه بتوانیم با استفاده از ابتکارات و پیشنهادات ارزنده همکاران، گامهای محکمتری را برای حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران برداریم.
وی افزود: باید به سمتی رفت که با اختصاص امکانات مادی و اقتصادی، همکاران بدون دغدغه مالی و رفاهی آزادانه بیندیشند چرا که وظیفه همه ما تامین آینده فرزندان جامعه است.