نابسامانی در بازار خودرو موج می‌زند

13:17 - 05 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۷۷۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران گفت: نابسامانی در بازار خودرو موج می‌زند و قیمت‌ها به صورت ساعتی در حال تغییر است.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: نابسامانی در بازار خودرو موج می‌زند و قیمت‌ها به صورت ساعتی در حال تغییر است.

رئیس اتحایه فروشندگان اتومبیل با بیان اینکه خودروساز‌ها از عرضه خودرو به بازار جلوگیری می‌کنند، افزود: ورودی بازار خودرو بسته است و تنها تعداد محدود خودرو از طریق نمایندگی‌های که در گذشته به صورت عمده خریداری کردند در بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار، بازار واسطه‌ها است و به خریداران توصیه می‌شود از خرید خودداری کنند، گفت: مصرف کنندگان عادی خرید ندارند اما، در این بین برخی افراد سودجو با خرید خودرو به دنبال سود هستند.

موتمنی تصریح کرد: علاوه بر انحصار در تولید خودرو که در کشور وجود داشت در حال حاضر انحصار در فروش نیز به وجود آمده و خودرو‌های صفر از طریق نمایندگی‌ها به بازار عرضه می‌شوند.

رئیس اتحایه فروشندگان اتومبیل خاطرنشان کرد: خودرو‌های موجود تولید سال گذشته است  و خودروسازان با عدم عرضه به دنبال افزایش قیمت هستند.

وی گفت: اگر تصمیم مسئولان مبنی بر افزایش قیمت خودرو است آن را یکباره اعلام کنند، شایعات و گمانه زنی‌ها درباره قیمت، بازار با تلاطم مواجه کرده است.

موتمنی اظهار کرد: خودروسازان در گذشته اعلام می‌کردند ما در برخی خودرو‌ها مانند دنا و سمند خودکفا هستیم، اما حالا می‌گویند قطعه نداریم.

احتمال رسیدن پراید به 50 میلیون تومان/ نابسامانی در بازار خودرو موج می‌زند



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *