نوسازی و بازسازی ۱۵۰ واگن در سال جاری/ فعالیت ریاضتی شرکتهای حمل و نقل ریلی
مدیر عامل رجا گفت: سال گذشته ظرفیت تعمیرات واگنهای مسافری ۱۲۰۰ دستگاه بود و برنامهریزی شده است امسال ۱۵۰ دستگاه واگن در شرکت جدید بازسازی و نوسازی شود.
خبرگزاری میزان -
وی در ادامه افزود: تعمیر و نگهداری و بازسازی واگنها توسط این شرکت انجام میشود، زیرساخت رجا برخلاف میل ما از سنگینی بروکراسی دولتی برخوردار است که امیدواریم این شرکت تعمیر و بازسازی جدید چابک باشد، بانک متعدد فنی و مهندسی داشته باشد و از متخصصان داخلی در جهت توسعه خدمات استفاده کند.
مدیر عامل رجا به موضوع افزایش قیمت بلیت در بخش هوایی اشاره کرد و گفت: در چند هفته گذشته اقبال عمومی مردم به استفاده از قطار افزایش یافته است و با این توضیح باید توسعه ناوگان در دستور کار باشد.
رجبی بر ظرفیت سالانه تعمیر و بازسازی واگن در نوینصنعت رجا و تأثیر آن در ایمنسازی واگنهای با عمر بالای ۳۰ سال که ۳۲۰ دستگاه آن در رجا اشاره کرد و گفت: سال گذشته ظرفیت تعمیرات واگنهای مسافری ۱۲۰۰ دستگاه بود و برنامهریزی شده است امسال ۱۵۰ دستگاه واگن در شرکت جدید بازسازی و نوسازی شود.
وی با بیان اینکه قطارهای حومهای به دلیل تفاوت سطح قیمتی تعمیرات و هزینه نگهداری نسبت به هزینه بلیط تفاوت زیادی دارد افزود: این بخش نیازمند تخصیص یارانه از سوی دولت است که هم اکنون بخشی از هزینهها را به صورت یارانهای به شرکت رجا پرداخت میکند، اما در این بخش نیازمند تخصیص یارانه بیشتری هستیم.
مدیر عامل رجا قیمت بلیط قطارهای حومهای را بسیار پایین دانست و گفت: متاسفانه قیمت بلیط قطارهای حومهای براساس قیمتهای سال ۹۴ محاسبه میشود، این در حالی است هزینه عملیاتی کردن این قطارها در دو سال اخیر رشد ۵۰ درصدی داشته است.
رجبی تاکید کرد: با بخشنامه ریاست جمهوری و ممنوعیت افزایش بیش از ۱۰ درصدی نرخها مواجه شدیم که در راستای همراهی با دولت تلاش کردیم، فقط در مسیرهای طولانی نرخها ۱۰ درصد افزایش یابد؛ شرایط فعلی ما ریاضتی است و تلاش میکنیم، با همین ۱۰ درصد افزایش خود را حفظ کنیم.
وی از کاهش دوره بازسازی واگنها از ۱۰۰ روز به ۴۵ روز خبر داد و اظهار کرد: در گذشته تعمیرات اساسی واگنها در طول ۱۰۰ تا ۱۲۰ روز انجام میشدا ما با افزایش بهرهوری توانستهایم مدت آن را به ۴۵ روز کاهش دهیم.
رئیس انجمن حمل و نقل ریلی در انتها خاطر نشان کرد: شرکت حمل و نقل ریلی رجا تصمیم گرفته بخش تعمیرات و معاونت امور فنی خود را از بدنه این شرکت جدا و به صورت یک شرکت مستقل در خدمت تعمیر و بازسازی واگنهای مسافری و باری قرار دهد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمد رجبی در مراسم آغاز به کار شرکت شرکت نوین صنعت رجا بیان کرد: در دوره تحریمها قصد داریم از حداکثر توان داخلی و قطعه سازان ایرانی برای بازسازی واگنها استفاده کنیم، و قیمت مناسب و کیفیت بالا در تعمیر و بازسازی واگنها از مهمترین اقدامات شرکت تعمیرات واگن به شمار میرود.
وی در ادامه افزود: تعمیر و نگهداری و بازسازی واگنها توسط این شرکت انجام میشود، زیرساخت رجا برخلاف میل ما از سنگینی بروکراسی دولتی برخوردار است که امیدواریم این شرکت تعمیر و بازسازی جدید چابک باشد، بانک متعدد فنی و مهندسی داشته باشد و از متخصصان داخلی در جهت توسعه خدمات استفاده کند.
مدیر عامل رجا به موضوع افزایش قیمت بلیت در بخش هوایی اشاره کرد و گفت: در چند هفته گذشته اقبال عمومی مردم به استفاده از قطار افزایش یافته است و با این توضیح باید توسعه ناوگان در دستور کار باشد.
رجبی بر ظرفیت سالانه تعمیر و بازسازی واگن در نوینصنعت رجا و تأثیر آن در ایمنسازی واگنهای با عمر بالای ۳۰ سال که ۳۲۰ دستگاه آن در رجا اشاره کرد و گفت: سال گذشته ظرفیت تعمیرات واگنهای مسافری ۱۲۰۰ دستگاه بود و برنامهریزی شده است امسال ۱۵۰ دستگاه واگن در شرکت جدید بازسازی و نوسازی شود.
وی با بیان اینکه قطارهای حومهای به دلیل تفاوت سطح قیمتی تعمیرات و هزینه نگهداری نسبت به هزینه بلیط تفاوت زیادی دارد افزود: این بخش نیازمند تخصیص یارانه از سوی دولت است که هم اکنون بخشی از هزینهها را به صورت یارانهای به شرکت رجا پرداخت میکند، اما در این بخش نیازمند تخصیص یارانه بیشتری هستیم.
مدیر عامل رجا قیمت بلیط قطارهای حومهای را بسیار پایین دانست و گفت: متاسفانه قیمت بلیط قطارهای حومهای براساس قیمتهای سال ۹۴ محاسبه میشود، این در حالی است هزینه عملیاتی کردن این قطارها در دو سال اخیر رشد ۵۰ درصدی داشته است.
رجبی تاکید کرد: با بخشنامه ریاست جمهوری و ممنوعیت افزایش بیش از ۱۰ درصدی نرخها مواجه شدیم که در راستای همراهی با دولت تلاش کردیم، فقط در مسیرهای طولانی نرخها ۱۰ درصد افزایش یابد؛ شرایط فعلی ما ریاضتی است و تلاش میکنیم، با همین ۱۰ درصد افزایش خود را حفظ کنیم.
وی از کاهش دوره بازسازی واگنها از ۱۰۰ روز به ۴۵ روز خبر داد و اظهار کرد: در گذشته تعمیرات اساسی واگنها در طول ۱۰۰ تا ۱۲۰ روز انجام میشدا ما با افزایش بهرهوری توانستهایم مدت آن را به ۴۵ روز کاهش دهیم.
رئیس انجمن حمل و نقل ریلی در انتها خاطر نشان کرد: شرکت حمل و نقل ریلی رجا تصمیم گرفته بخش تعمیرات و معاونت امور فنی خود را از بدنه این شرکت جدا و به صورت یک شرکت مستقل در خدمت تعمیر و بازسازی واگنهای مسافری و باری قرار دهد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *