بازرسان ۲۴ ساعته آماده پیگیری شکایات حجاج هستند
به گزارش گروه جامعه ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، محمود شرافتی در تشریح عملیات بازرسی و ارزشیابی گفت، کار نظارت و بازرسیها از هنگام شروع ثبت نام در ایران تا اعزام به عربستان و در طول مدت اقامت در مکه و مدینه تا بازگشت به ایران، همچنان ادامه مییابد.
وی با بیان اینکه در ۵ منطقه مکه و ۲ منطقه در مدینه بازرسیها بصورت فیزیکی، حضوری، تلفنی و یا از طریق سامانه انجام میشود، گفت: بازرسان ما ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات، نظرات و پیشنهادهای زائران هستند و اگر نارسایی جدی وجود داشته باشد، تلاش میکنیم تا ۹۰ درصد مشکل در همان محل برطرف شود.
این مسئول در ستاد حج، دلیل عمده مراجعات را در خصوص هتل محل اقامت، غذا و حمل و نقل دانست و اضافه کرد:روزانه ۳ تا ۴ مورد مراجعه داریم که سعی کرده ایم در محل و از طریق مدیران مجموعه ها، مدیران کاروانها و مدیران ایرانی وعراقی هتلها مشکل حل شود.
وی تاکید کرد که در پی دریافت شکایت، بازرسان ما به فوریت به محل اعزام میشوند، بطوری که چندین مورد شکایات از تهران و از سوی خانوادههای زوار واصل شد که بازرسان ما به سرعت به هتل منحل اقامت زائر اعزام شدند و مساله را حل کردند.
شرافتی برخی شکایات را نیز ناشی از عدم اطلاع رسانی دقیق نسبت به وضعیت موجود از سوی واحدهای ذیربط دانست و گفت: مثلا در باره حمل و نقل و یا خدمات داخل هتلها، مواردی مطرح میشود که نشانگر عدم توجیه و اطلاع رسانی به زائران است.
وی در عین حال برخی شکایات را نیز متوجه مدیران اجرایی و کاروانها دانست که به اعتقاد وی برخی اندک از آنان نسبت به شرح وظایف توجیه نیستند و ما در عملیات بازرسی و ارزشیابی عملکرد
مدیران و مسئولان اجرایی و مجموعهها و کاروان ها، این موارد را آسیب شناسی کرده ایم تا برای حج آینده این نکات را برطرف کنیم. مدیرکل بازرسی و ارزشیابی عملکرد سازمان حج و زیارت، در خصوص نحوه ارزشیابی و سیکل انجام کار نیز گفت:، فرمهایی طراحی شده که بطور سیستمی ارزشیابی هر واحد در آن ثبت میشود و در پایان عملیات حج برای هر واحد اجرایی یک کارنامه شفاف داریم.
این ارزشیابیهای از سوی زائران نیز از قبل سفر، توسط مدیران ارزشیابی و با استفاده از فرمهای طراحی شده، انجام میگیرد و ارزیابیها از طریق پیامک نیز هم قبل از اعزام و هم بعد از بازگشت زائران در ارتباط با مدیران و مسئولان ادامه مییابد.
در همین ارتباط "سعید کوزه گران" رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل بازرسی و ارزشیابی سازمان حج و زیارت نیز گفت: در جریان عملیات حج همه مسئولان و مدیران اجرایی و کارگزاران حج براساس شاخصهای مختلف مورد ارزیابی دقیق قرار میگیرند.
وی افزود: در جریان عملیات حج در مدینه و مکه، در همه حوزههای خدمات رسانی اعم از هتل، حمل و نقل و تغذیه برای هر محور یک بازرس ویژه داریم که بصورت تخصصی کار بازرسی و ارزیابی را انجام میدهند.
به گفته وی، کار ارزشیابی و ارزیابی در طول عملیات حج با هدف آسیب شناسی صورت میگیرد و بلافاصله پس از پایان عملیات حج پروندهها در اختیار گروههای آسیب شناسی این واحد قرار میگیرد تا جهت بهبود خدمات رسانی برای حج سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
انتهای پیام /