سطح نظارت الکترونیک و رصد آبراهه های قابل کشتیرانی ارتقاء مییابد
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با اشاره به ارتقاء سطح نظارت الکترونیکی بر آبراهههای قابل کشتیرانی کشور، گفت: رشد کمی ناوگان مسافری و ارتقاء ایمنی آنها در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده با اشاره به ارتقاء ناوگان مسافری و رشد ایمنی آنها، بیان کرد: رشد ایمنی همواره در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.
وی به فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه امور دریایی کشور اشاره کرد و اظهار کرد: توسعه دریا محور یکی از سیاستهای جمهوری اسلامی ایران است که باید از چند وجه مورد توجه قرار گیرد. در توسعه دریا محور، یکی از جوانب، حمل ایمن و سریع و راحت مسافر از طریق دریا است که سازمان بنادر و دریانوردی توجه به سزایی به آن دارد که البته نیازمند زیرساختهای کافی از نظر ناوگان و شناورها، ایمنی و راحتی است.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر نظارت سازمان بنادر و اعمال حاکمیت در حوزه ایمنی تردد شناورها و ناوگان تجاری، بیان کرد: به منظور ارتقاء ایمنی شناورها، از دو ابزار بازرسان کشتیهای تحت پرچم کشور و بازرسان کشتیهای تحت پرچم سایر کشورها، استفاده میکنیم.
بسنده افزود: در سه سال گذشته با برگزاری نظارتهای دورهای خاص به طور متمرکز روی شناورهای مسافری و سنتی سعی کردهایم، همه مشکلات ایمنی را احصاء کنیم و برنامهای برای اصلاح مشکلات ایمنی شناورها داشته باشیم.
وی اضافه کرد: این گروههای بازرسی از بازرسان پرچم، بازرسان ثبت شناور و بازرسان مؤسسات ردهبندی تشکیل شده است، تا هر بخش، نواقص را بررسی و برای پیگیری در دستور کار قرار دهد. همچنین دورههای بازرسی متمرکز علاوه بر بازرسی دورهای انجام شده است.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: برای افزایش سهم حمل و نقل دریایی توسط ناوگان کشتیرانی تحت پرچم ایران، اقدامات گستردهای توسط خطوط کشتیرانی انجام شده است که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی، از طریق تسهیل در نوسازی ناوگان و بازگشت کشتیهای ملکی تحت پوشش پرچم کشور، صورت میگیرد.
بسنده ادامه داد: استراتژی بخش دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ارتقاء سطح نظارت الکترونیکی بر آبراهههای قابل کشتیرانی کشور است، بدین منظور که از طریق سیستمهای الکترونیکی و ایجاد هماهنگی بین تجهیزات مختلف نظارتی مثل رادارهای VTS سیستم LRIT، سیستمهای AIS ساحلی و ماهوارهای و سیستمهای نقطهیاب و سیستمهای ردیاب همه آبراهههای قابل کشتیرانی کشور را به صورت متمرکز مدیریت میکند.
وی خاطر نشان کرد: این پروژه تحت عنوان طرح جامع کنترل و پایش الکترونیکی آبراهههای قابل کشتیرانی کشور با همکاری ادارهکل مهندسی تجهیزات سازمان بنادر اجرا شد.
وی به فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه امور دریایی کشور اشاره کرد و اظهار کرد: توسعه دریا محور یکی از سیاستهای جمهوری اسلامی ایران است که باید از چند وجه مورد توجه قرار گیرد. در توسعه دریا محور، یکی از جوانب، حمل ایمن و سریع و راحت مسافر از طریق دریا است که سازمان بنادر و دریانوردی توجه به سزایی به آن دارد که البته نیازمند زیرساختهای کافی از نظر ناوگان و شناورها، ایمنی و راحتی است.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر نظارت سازمان بنادر و اعمال حاکمیت در حوزه ایمنی تردد شناورها و ناوگان تجاری، بیان کرد: به منظور ارتقاء ایمنی شناورها، از دو ابزار بازرسان کشتیهای تحت پرچم کشور و بازرسان کشتیهای تحت پرچم سایر کشورها، استفاده میکنیم.
بسنده افزود: در سه سال گذشته با برگزاری نظارتهای دورهای خاص به طور متمرکز روی شناورهای مسافری و سنتی سعی کردهایم، همه مشکلات ایمنی را احصاء کنیم و برنامهای برای اصلاح مشکلات ایمنی شناورها داشته باشیم.
وی اضافه کرد: این گروههای بازرسی از بازرسان پرچم، بازرسان ثبت شناور و بازرسان مؤسسات ردهبندی تشکیل شده است، تا هر بخش، نواقص را بررسی و برای پیگیری در دستور کار قرار دهد. همچنین دورههای بازرسی متمرکز علاوه بر بازرسی دورهای انجام شده است.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: برای افزایش سهم حمل و نقل دریایی توسط ناوگان کشتیرانی تحت پرچم ایران، اقدامات گستردهای توسط خطوط کشتیرانی انجام شده است که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی، از طریق تسهیل در نوسازی ناوگان و بازگشت کشتیهای ملکی تحت پوشش پرچم کشور، صورت میگیرد.
بسنده ادامه داد: استراتژی بخش دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ارتقاء سطح نظارت الکترونیکی بر آبراهههای قابل کشتیرانی کشور است، بدین منظور که از طریق سیستمهای الکترونیکی و ایجاد هماهنگی بین تجهیزات مختلف نظارتی مثل رادارهای VTS سیستم LRIT، سیستمهای AIS ساحلی و ماهوارهای و سیستمهای نقطهیاب و سیستمهای ردیاب همه آبراهههای قابل کشتیرانی کشور را به صورت متمرکز مدیریت میکند.
وی خاطر نشان کرد: این پروژه تحت عنوان طرح جامع کنترل و پایش الکترونیکی آبراهههای قابل کشتیرانی کشور با همکاری ادارهکل مهندسی تجهیزات سازمان بنادر اجرا شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *