چین تسلیم فشار‌های آمریکا علیه ایران نمی‌شود

19:31 - 22 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۴۱۷۳
رئیس فدراسیون صنعت نفت و فرآورده‌های شیمیایی چین گفت: این کشور قصد ندارد تسلیم فشار‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌های یکجانبه واشنگتن ضد تهران شود.

به گزارش گروه بین الملل به نقل از صدا و سیما،رئیس فدراسیون صنعت نفت و فرآورده‌های شیمیایی چین گفته است این کشور قصد ندارد تسلیم فشار‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌های یکجانبه واشنگتن ضد تهران شود.

خبرگزاری یونایتدپرس در مطلبی به قلم دنیل جی گرائبر به نقل از آندری یو، رئیس فدراسیون صنعت نفت و فرآورده‌های شیمیایی چین نوشت، شرکت‌های چینی تسلیم فشار‌های آمریکا نشده اند و پکن اهمیتی به تحریم‌های آمریکا ضد ایران نمی‌دهد.

چین که اکنون درگیر اختلاف تجاری با آمریکاست، هیچ نشانه‌ای مبنی بر عقب نشینی در برابر فشار‌های آمریکا از خود نشان نداده است.

روز دوشنبه به نقل از رئیس فدراسیون صنعت نفت و فرآورده‌های شیمیایی چین گفته شد که ایران یکی از بزرگترین شرکای تجاری چین است و پکن به واردات نفت از آن کشور ادامه خواهد داد. وی گفت، عرصه‌های مربوط به نفت، گاز و تجارت نباید بیش از این تحت نفوذ آمریکا باشد.

شرکت ملی نفت چین در گذشته اعلام کرده است در صورتی که سایر شرکت‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا مجبور به ترک بخش انرژی ایران شوند، این شرکت آماده است جایگزین آن‌ها شود.

روز دوشنبه یک مقام شرکت ملی نفت ایران گفت، شرکت ملی نفت چین هنوز جایگزین شرکت فرانسوی توتال در میدان گازی پارس جنوبی نشده است.

شرکت توتال یک هفته پس از خروج ترامپ از برجام اعلام کرد اگر معافیت‌های لازم را از مقامات آمریکا، فرانسه و اتحادیه اروپا دریافت نکند، پیش از ماه نوامبر از ایران خارج خواهد شد.

اتحادیه اروپا قوانین مسدود کننده را برای حفاظت از شرکت‌هایی که با ایران همکاری می‌کنند به اجرا گذاشته است اگرچه ترامپ گفته است هر شرکتی که با جمهوری اسلامی همکاری کند از بازار آمریکا محروم می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *