بازرسکل امور صمت از مرکز پاسخگویی 124 بازدید کرد/ بررسی فرآیند کند رسیدگی به شکایات مردمی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در برخی دستگاهها در دستورکار سازمان بازرسی
خبرگزاری میزان - سعید دهقان سرپرست بازرسیکل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور در بازدید 2 ساعته از مرکز پاسخگویی یکپارچه 124 وزارت صمت که با حضور حسین فرهید زاده سرپرست سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و میرجلیلی رئیس مرکز پاسخگویی یکپارچه 124 وزارت صمت انجام شد، از نزدیک در جریان نحوه ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی از واحدهای صنفی و غیر صنفی متخلف قرار گرفت.
سرپرست بازرسی امور صمت سازمان بازرسی کل کشور ضمن تأکید بر لزوم رضایتمندی شهروندان خطاب به متولیان این مرکز، تصریح کرد: هدف از تشکیل این مرکز تسهیل در رسیدگی به شکایات از واحدهای صنفی و غیر صنفی و ارائه خدمات برخط به مردم است؛ ولی متأسفانه فاصله زیادی با تحقق اهداف تعیین شده دارید.
وی با اشاره به افزایش تخلفات صنفی بعد از اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانهها» گفت: آنگونه که مشخص است بخش زیادی از فرآیند نهایی رسیدگی به شکایات واصله به سامانه 124، مربوط به وزارت جهادکشاورزی است. از اینرو اتصال و هماهنگی وزارت جهادکشاورزی با مجموعه وزارت صمت در مرکز 124 لازمه تحقق اهداف است.
سرپرست بازرسی امور صمت سازمان بازرسی کل کشور فرآیند کند رسیدگی به شکایات مردمی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در برخی دستگاهها را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد که این موضوع در دستور کار پیگیری از ناحیه سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد.
دهقان تاکید کرد که باید دسترسی سازمان بازرسی کل کشور به سامانه 124 محقق شود تا نظارت دقیقتری در این حوزه انجام گیرد.
گفتنی است در این بازدید نحوه پاسخگویی کارشناسان مرکز به تماسهای مردمی و همینطور سرانجام فرآیند رسیدگی به شکایات بهصورت تصادفی بررسی شد.
بر اساس گفتههای فرهیدزاده سرپرست سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، تکلیف شکایات مردمی واصله به مرکز 124 ظرف 24 ساعت مشخص و ظرف 4 روز فرآیند رسیدگی به آن خاتمه مییابد.
همچنین طبق گفتههای رئیس مرکز 124، طی یک ماه گذشته بیش از 20 هزار تماس در سراسر کشور در خصوص گرانفروشی به مرکز شده است.
انتهای پیام/