بازگشت تاج به تخت/ تاج با اکثریت آرا رییس جدید فدراسیون فوتبال شد + فیلم

10:05 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۲۳۴۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال با بیش از یک ساعت تاخیر بالاخره امروز(سه‌شنبه) برگزار شد.

خبرگزاری میزان - در حالیکه در دقایق اولیه بامداد امروز حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال از لغو مجمع انتخاباتی این فدراسیون خبر داده بود، اما ساعاتی بعد اعضای هیأت رییسه تصمیم وی را وتو کرده و رأی به برگزاری مجمع دادند.

بر اساس اعلام قبلی قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون از ساعت ۹ صبح آغاز شود، اما بدلیل حواشی ایجاد شده با حدود یک ساعت تاخیر با پخش سرود جمهوری اسلامی و بیاناتی از مقام معظم رهبری درباره هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر رسماً آغاز به کار کرد.

*غیبت نمایندگان استقلال، پرسپولیس و کاپیتان تیم ملی در ابتدای مجمع

*مراسم امروز با غیبت نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، کاپیتان تیم ملی و تعدادی دیگر از اعضای مجمع آغاز شد.

*ادامه در حالی‌که صندلی‌های خالی زیادی به چشم میخورد اما مجمع با حضور 72 نفر طبق اعلام کامرانی‌فر رسماً آغاز شد.

*حسن کامرانی‌فر:

*در روند برگزاری انتخابات و تأیید عزیزان نامه‌هایی به فدراسیون ارسال شده بود که یکی از نامه‌ها ساعت ۱۰ و نیم شب گذشته(دوشنبه) رسید و بدون پاسخ ماند که بر اساس بندهای اساسنامه، اطلاعیه لغو صادر شد. همچنان معتقدم یکسری مسایل رعایت نشده، اما اعضای هیأت رییسه اعلام کردند مجمع باید برگزار شود. دوستان تصمیم به برگزاری مجمع گرفتند من هم موارد را مطرح کردم، اما در آینده پاسخگوی موارد پیش آمده خواهم بود.

*دبیرکل فدراسیون سپس دستور جلسه مجمع را خواند و اعلام کرد باید رأی گیری انجام شود. او سپس از محمد پولادگر و میرشاد ماجدی خواست طبق اساسنامه و صورتجلسه صحبت کنند.

*محمد پولادگر:

*شهیدان رجایی و باهنر نماد دولت مردمی و خدمت به مردم هستند. بنده به دستور وزیر خدمت شما رسیدم. ایشان باید امروز در دولت حاضر می‌شدند. هیات دولت به مناسبت هفته دولت خدمت مقام معظم رهبری مشرف می‌شوند و از حضور در جمع شما عذر داشتند لذا به بنده ماموریت دادند تا سلامی خدمت اعضای محترم داشته باشم و به همه عزیزانی که در فدراسیون فوتبال تلاش کردند و زحمت کشیدند خسته نباشید بگویم.

*انتخابات به معنی بالغ شدن یک مجموعه و به این معناست که برای خودمان می توانیم تصمیم بگیریم و نیازی به تصمیم گیری دیگران نیست و عدم برگزاری به این معنی است که دیگران برای ما تصمیم بگیرند.

*امیدوارم همه عزیزان تلاش کنند و این انتخابات به دور از هر حاشیه و موضوع غیر مرتبط برگزار شود. در این هفته، دو انتخابات خیلی مهم در ورزش کشور داشتیم انتخابات کمیته ملی المپیک با همه فراز و نشیب‌ها دو روز قبل برگزار شد و امروز هم با کمک شما انتخابات فدراسیون فوتبال را که یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی ما است، برگزار می‌شود.

*ماجدی و کامرامی‌فر این چند ماه زحمت بسیار کشید و این مسئولیت مهم را برعهده داشتند و‌ از کامرانی‌فر عزیز هم که مسئولیت سنگینی را عهده دار بودند، تشکر می‌کنم که تلاش کردند این انتخابات در تاریخ مشخص و زمان تعیین شده خود برگزار شود.

*شما دلسوزان ورزش و فوتبال کشور هستید و ان شاء الله همگی با هم این انتخابات را برگزار می‌کنیم چرا که فوتبال ما به ثبات و مدیریت خوب احتیاج دارد و جمع افکار و نظرات برای حضور قدرتمند در جام جهانی مهم است. مردم کشورمان منتظر این رویداد مهم ورزشی و حضور پرافتخار نمایندگان فوتبال کشورمان در آن هستند و باید این شرایط را به بهترین نحو مهیا کرد.

* میرشاد ماجدی:

*نمی‌خواهم حق هیچ یک از کاندیدا ضایع بشود و بابت تشکر و خوشامدگویی فقط صحبت می‌کنم. اگر اجازه دهید با توجه به اینکه نامزد هستم به صندلی خودم بر می‌گردم تا رعایت اصول جوانمردی انجام شده باشد.

*علی فلاحتی، رییس کمیته بدوی:

*در ابتدای سخنرانی خود با زبان عربی به نمایندگان AFC  اظهار داشت: با تمام فراز و نشیب ها اکنون اینجا هستیم. از نهادهای نظارتی که نجیبانه کنار و همراه ما بودند تشکر می‌کنم. دنبال این بودند مجمع برگزار شود.

*در این مدت احساس می کردم وسط دشت وسیع مقدس شلمچه هستم و پس از چهار دهه آن خاطرات برای من زنده شد. از دبیرکل محترم به عنوان بازوی اجرایی انتخابات که منویات کمیته بدوی را به خوبی اجرا کرد و شب و روزش را گذاشت تشکر می کنم. همه ایرادهایی دارند اما همه شرافتمندانه و دلسوزانه حاضر شدند.

*کامرانی فر نجیبانه عمل کرد اما خطاهای استراتژیک هم داشت اما به عنوان اولین کار ستادی به او تبریک می‌گویم. از ماجدی نیز تشکر می‌کنم که شبهه‌ای ایجاد نکرد. ما با توجه به مسائل مدل سازی کردیم.  خط کش حقوقی را گذاشتیم و سپس تصمیم گیری کردیم. 

*گواهی می‌دهم نیروهای نظارتی دنبال برگزاری مجمع بودند. از دبیر کل فدراسیون فوتبال به عنوان بازوی اجرایی انتخابات تشکر می‌کنم که تصمیمات کمیته بدوی را به خوبی انجام دادند. دلسوزانه و شرافتمندانه وارد شد و گواهی می‌دهم روند برگزاری مجمع را پیگیری کرد. البته چند خطای استراتژیک هم داشت که قابل اغماض است.

*از تمام افرادی که در این ۳ ماه ما را کمک و تحمل کردند تشکر می‌کنم. از ماجدی هم تشکر می‌کنم که همکاری خوبی داشت. این انتخابات فوتبالی‌ترین انتخابات فدراسیون است چرا که مدلسازی خوبی صورت گرفت. از اعضای کمیته بدوی هم تشکر می‌کنم.

*سعی کردیم شرافتمندانه امانت‌دار خوبی باشیم. درست از ماعضوی از فیفا هستیم اما‌ همانها به ما این اجازه را داده‌اند که اساسنامه را بر مبانی قانونی ملی خودمان تدوین کنیم. لذا هرجا اساسنامه خلأ داشته باشد به قوانین داخلی رجوع می‌کنیم.

*حضور 73 نفر در مجمع طبق اعلام کامرانی‌فر

با اعلام کامرانی فر 73 نفر از اعضای مجمع حضور داشتند. سپس دستور جلسه را به رای گذاشته شد که همه اعضا به آن رای مثبت دادند تا انتخابات بطور قطعی برگزار شود. سه نفر از اعضای مجمع به عنوان ناظر برای رای گیری حاضر شدند.

*رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس پس از حدود ۳۰ دقیقه از شروع مراسم وارد سالن شد.

*اعتراض و درگیری در حاشیه سالن برگزاری مجمع/ ادعای عجیب یک داور + فیلم

*در اواسط برگزاری مجمع رضا درویشی، کمک داور فوتبال که سابقه قضاوت در دسته یک، دو و سه را دارد با سر و صدای زیاد وارد سالن شده و با انتقاد از عباس صوفی، نایب رئیس پیشنهادی اول میرشاد ماجدی مدعی شد فرزند او را برای فوتبال کشته‌اند! وی در ادامه توسط نیروهای حراستی به بیرون هدایت شد.

*خبری از آجورلو در مجمع نیست

*مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال غایب بود.

*آغاز رای گیری :

رای گیری از اعضای مجمع برای انتخاب رئیس آغاز شد.

* انصراف کامرانی فر از ترک مجمع

در شرایطی که حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون پیش از شروع رای گیری قصد داشت سالن را ترک کند از تصمیم خود صرف نظر کرد و در قسمت عقب سالن مستقر شد. غلامرضا شاه کرمی، عضو کمیته بدوی به ترتیب اسامی اعضای مجمع را برای انداختن آرای خود به صندوق قرائت کرد.

* حق تقدم برای کاپیتان تیم ملی

*مسئول برگزاری مجمع اعلام کرد با توجه به اینکه احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال که بامداد امروز برای حضور‌ در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به ایران سفر کرده بود و زمان بلیت برگشتش نزدیک است زودتر از زمان تعیین شده رأی خود را به صندوق انداخت.

*از نکات جالب آنکه هنگامی که کاپیتان تیم ملی می‌خواست رای خود رابه صندوق بیندازد مجری به کنایه گفت برگه‌ها رو خوب تا بزنید تا رای شما خوانده نشود.

*عدم اجازه برای ورود نماینده استقلال ملاثانی به مجمع

*در حالی که با موافقت سازمان لیگ نام باشگاه و مالکیت تیم فوتبال استقلال ملاثانی به پرسپولیس خوزستان منتقل شده بود، اما‌ اجازه رأی دادن به نماینده پرسپولیس را ندادند از سوی دیگر به نماینده استقلال ملاثانی هم اجازه حضور در مجمع داده نشد، اما بعد از انجام مقدمات لازم مشکل مرتفع شد و وی با حضور در مجمع رأی خود را به صندوق انداخت.

*غیبت مدیرعامل‌های 5 باشگاه فجر سپاسی، وحدت، ملوان، ویستا توربین و نفت مسجد سلیمان

اسماعیل حیدرپور، مدیرعامل باشگاه شهرخودرو نیز که امتیاز آن به وحدت منتقل شده است نیز در مجمع غایب بود. پیش از این شایعاتی مبنی بر عدم اجازه به وی برای حضور در مجمع صادر شده بود که تکذیب کرده بود. هدایت یزدی، مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان نیز در مجمع غایب بود.

*نمایندگان فجرسپاسی و ملوان بندر انزلی، ویستا توربین و شهرداری بندرعباس در مجمع غایب بودند.

*مدیرعامل استقلال با 2 ساعت تاخیر به مجمع رسید و رای داد

*آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال با ۲ ساعت تاخیر وارد مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال شد و رأی خود را به صندوق انداخت.

*اسماعیل حیدرپور با تاخیر بیش از ۲ ساعته به مجمع رسید و رای داد.

*با پایان رای‌گیری،شمارش آرا شروع شد

رای‌گیری با حضور 81 عضو مجمع برگزار شد.

*تاج بر تخت نشست

در پایان روند رای‌گیری و از مجموع 80 رای، مهدی تاج با کسب 51 رای و اکثریت آرا بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال نشست. میرشاد ماجدی 25 رای و عزیزالله محمدی تنها 4 رای کسب کردند.

*ویدئوی لحظه اعلام تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال:

*تاج دست ماجدی را بالای سرش برد

*تاج پس از اعلام رسمی ریاست خود به سمت میرشاد ماجدی رفت و با بوسیدن وی دست سرپرست سابق فدراسیون را بالا برد. همچنین با عزیز محمدی نیز خوش و بش کرد. 

*رئیس جدید فدراسیون تا ۹ اسفند ۱۴۰۳ در ای سمت فعالیت خواهد کرد.

*نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال:

مهدی تاج (ریاست)، مهدی محمدنبی (نایب رئیس اول)، منصور قنبرزاده (نایب رئیس دوم)

میرشاد ماجدی (ریاست)، عباس صوفی (نایب رئیس اول)، صادق درودگر (نایب رئیس دوم)

عزیزالله محمدی (ریاست)، علی فتح‌الله‌زاده (نایب رئیس اول)، محمدرضا کافی (نایب رئیس دوم)

*نامزدهای نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه:

الهام بصیری‌نیا (شهرداری سیرجان)
حسین پرویزی (خوشه‌طلایی ساوه)
اسماعیل حیدرپور (شهر خودرو)
رضا درویش (پرسپولیس)
محمد رجاییان (آلومینیوم اراک)
محمدرضا ساکت (سپاهان)
حمیدرضا گرشاسبی (فولاد خوزستان)

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *