جامعه دانشآموزان جامعه سادهای نیست و ظرافتهای خاصی دارد که باید آنها را در نظرگرفت
وزیر کشور گفت: مسائل اجتماعی و روانی در افراد مختلف بهشدت متغیر است و در انسانهای مختلف بازتابهای مختلفی دارد؛ لذا جامعه دانشآموزان جامعه سادهای نیست و ظرافتهای خاصی دارد که باید آنها را در نظرگرفت.
خبرگزاری میزان -
وی ادامه داد: در کنار این طرح باید افرادی بصورت مستقر حضور داشته باشند تا ایرادات، اشکالات، کمبودها و پیشنهادها را هر هفته به شما ارائه کنند تا اصلاحات لازم را انجام دهید.
وزیر کشور با بیان اینکه باید در حوزه پیشگیری در حوزه آسیبهای اجتماعی اقدامات موثری کنیم، افزود: محدود کردن این موضوع به کادر آموزش و پرورش و یا یک قسمت خاص در این کار عظیم، ما را به نتایج مطلوب نمیرساند.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب وقتی معاونت پرورشی برای مدارس در نظر گرفته شد همه از این موضوع خوشحال شدند، اما بعد از این همه معلمان یک طرف و معلمان پرورشی طرف دیگر قرار گرفتند و نتوانستند با هم ارتباط خوبی برقرار کنند در صورتیکه همه باید درگیر این قضیه میشدند، در این طرح نیز اینگونه است و اگر همه معلمان را کنار بگذاریم مشکل ایجاد میشود.
به گفته وی، اگر موضوع پرورش در مدرسهها مدنظر قرار گرفته باشد همه ارکان باید درگیر آن شوند و در این راستا از وجود خانوادهها نیز بهرهگیری شود.
وزیر کشور تاکید کرد: حتما باید از ظرفیت خانوادهها در پیشگیری استفاده کرد. این طرح باید به گونهای کار کند که در آن آموزش و پرورش بهعنوان نهادی که از آسیبپذیرترین تا سالمترین آدمها وارد آن میشوند و آنها طیفهایی از سلامت و بیماری را با خود دارند جدی گرفته شود. چرا که این محیط یک حلقه واسط و محل گذری است که باید برای همه افرادی که وارد آن میشوند حداقل سلامت و توانمندی را ایجاد کند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه مسئله بعدی علتشناسی است تا مصداقشناسی، اظهار داشت: وقتی میگوییم افسردگی و پرخاشگری وجود دارد به فقدان دو عامل نشاط و امید در جامعه برمیگردد که باید بستری در جامعه پیش بیاید که نشاط را در جامعه وارد کند و اگر اینگونه شود حجم عظیمی از مشکلات حل میشود.
وی با بیان اینکه باید نتیجه کارها و اقداماتمان بتواند حلقه سلامت در مدارس را ایجاد کند افزود: در اجرای این طرح باید اطلاعات را همزمان با نیازها ارائه کرد و بعد از بین برد و حداقل ضعفها و حداکثر سلامت را در جامعه ایجاد کرد.
وزیر کشور افزود: مسائل اجتماعی و روانی در افراد مختلف بهشدت متغیر است و در انسانهای مختلف بازتابهای مختلفی دارد؛ لذا جامعه دانشآموزان جامعه سادهای نیست و ظرافتهای خاصی دارد که باید آنها را در نظرگرفت.
وی خاطرنشان کرد:موارد پرخطری مانند خودکشی، اعتیاد، آزارهای جنسی و سرقت جزو انحرافات و بزهکاریهایی است که در مدارس باید مورد شناسایی قرار گیرد و اگر موارد این چنینی وجود داشت حتما اصلاح شود و با کمک به خانواده و استمرار آموزشها در این راستا اقدام و عمل کرد.
وی در پایان گفت: باید آموزشهای اولیه لازم را در مدارس به دانشآموزان بدهیم و کار را از حداقل شروع کنیم و این آموزشها را استمرار دهیم تا اگر دانشآموزی در معرض خطر بود بتوانیم او را به نقطه سلامت برسانیم.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، عبدالرضا رحمانی فضلی در یکصدو چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز با موضوع ارائه گزارش جامع از طرح نظام مراقبتهای اجتماعی دانشآموزان برگزار شد، گفت: این موضوع یک کار علمی و ویژه است و آنچه مهم است این که حرکت خوبی آغاز شده و الگوها و نمونههایی در ابعاد مختلف به وجود آمده که در این مسیر باید اصلاحات لازم را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در کنار این طرح باید افرادی بصورت مستقر حضور داشته باشند تا ایرادات، اشکالات، کمبودها و پیشنهادها را هر هفته به شما ارائه کنند تا اصلاحات لازم را انجام دهید.
وزیر کشور با بیان اینکه باید در حوزه پیشگیری در حوزه آسیبهای اجتماعی اقدامات موثری کنیم، افزود: محدود کردن این موضوع به کادر آموزش و پرورش و یا یک قسمت خاص در این کار عظیم، ما را به نتایج مطلوب نمیرساند.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب وقتی معاونت پرورشی برای مدارس در نظر گرفته شد همه از این موضوع خوشحال شدند، اما بعد از این همه معلمان یک طرف و معلمان پرورشی طرف دیگر قرار گرفتند و نتوانستند با هم ارتباط خوبی برقرار کنند در صورتیکه همه باید درگیر این قضیه میشدند، در این طرح نیز اینگونه است و اگر همه معلمان را کنار بگذاریم مشکل ایجاد میشود.
به گفته وی، اگر موضوع پرورش در مدرسهها مدنظر قرار گرفته باشد همه ارکان باید درگیر آن شوند و در این راستا از وجود خانوادهها نیز بهرهگیری شود.
وزیر کشور تاکید کرد: حتما باید از ظرفیت خانوادهها در پیشگیری استفاده کرد. این طرح باید به گونهای کار کند که در آن آموزش و پرورش بهعنوان نهادی که از آسیبپذیرترین تا سالمترین آدمها وارد آن میشوند و آنها طیفهایی از سلامت و بیماری را با خود دارند جدی گرفته شود. چرا که این محیط یک حلقه واسط و محل گذری است که باید برای همه افرادی که وارد آن میشوند حداقل سلامت و توانمندی را ایجاد کند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه مسئله بعدی علتشناسی است تا مصداقشناسی، اظهار داشت: وقتی میگوییم افسردگی و پرخاشگری وجود دارد به فقدان دو عامل نشاط و امید در جامعه برمیگردد که باید بستری در جامعه پیش بیاید که نشاط را در جامعه وارد کند و اگر اینگونه شود حجم عظیمی از مشکلات حل میشود.
وی با بیان اینکه باید نتیجه کارها و اقداماتمان بتواند حلقه سلامت در مدارس را ایجاد کند افزود: در اجرای این طرح باید اطلاعات را همزمان با نیازها ارائه کرد و بعد از بین برد و حداقل ضعفها و حداکثر سلامت را در جامعه ایجاد کرد.
وزیر کشور افزود: مسائل اجتماعی و روانی در افراد مختلف بهشدت متغیر است و در انسانهای مختلف بازتابهای مختلفی دارد؛ لذا جامعه دانشآموزان جامعه سادهای نیست و ظرافتهای خاصی دارد که باید آنها را در نظرگرفت.
وی خاطرنشان کرد:موارد پرخطری مانند خودکشی، اعتیاد، آزارهای جنسی و سرقت جزو انحرافات و بزهکاریهایی است که در مدارس باید مورد شناسایی قرار گیرد و اگر موارد این چنینی وجود داشت حتما اصلاح شود و با کمک به خانواده و استمرار آموزشها در این راستا اقدام و عمل کرد.
وی در پایان گفت: باید آموزشهای اولیه لازم را در مدارس به دانشآموزان بدهیم و کار را از حداقل شروع کنیم و این آموزشها را استمرار دهیم تا اگر دانشآموزی در معرض خطر بود بتوانیم او را به نقطه سلامت برسانیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *