سرایت آبله میمونی همچون کرونا از نوع همه‌گیری نیست

9:51 - 01 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۰۱۹۷
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: سرایت این بیماری همچون کرونا از نوع همه‌گیری نیست و از نوع تک گیری است و کشندگی بالایی هم ندارد و از این رو جای نگرانی نیست اما در هر صورت مراقبت‌های بهداشتی ضروری است.

پدرام پاک آیین در گفت‌وگو با میزان در خصوص بیماری آبله میمونی که مدتی است که در دنیا شیوع پیدا کرده و چندی پیش اولین مورد ابتلا به آن در کشور شناسایی شد، گفت: سرایت این بیماری همچون کرونا از نوع همه‌گیری نیست و از نوع تک گیری است و کشندگی بالایی هم ندارد و از این رو جای نگرانی نیست اما در هر صورت مراقبت‌های بهداشتی ضروری است.

وی در مورد واکسیناسیون این بیماری اظهار کرد: در حال حاضر احتیاجی به واکسیناسیون آبله میمونی نیست و افرادی که در گذشته دور واکسن آبله تزریق کرده اند، مصونیت بالایی در برابر آبله میمونی دارند.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در رابطه با آینده بیماری کرونا در کشور و اینکه چه زمانی آمار ابتلا به این بیماری به صفر می‌رسد، توضیح داد: آن طور که پزشکان و متخصصان امر گفته اند، ویروس کووید هم مانند سایر ویروس‌ها نظیر آنفلوانزا در طبیعت از بین نمی‌رود و همچنان وجود دارد و از این رو باید همه‌گیری آن مدیریت شود.

وی افزود: با توجه به واکسیناسیون سراسری و اینکه حدود 80 درصد افراد واکسن تزریق کرده اند، احتمال افزایش تلفات به نحوی که پیش از این شاهد آن بودیم بسیار ضعیف است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *