سوال از «آخوندی» رای نیاورد/ ۶۰ نماینده غایب بودند و ۴۲ نماینده در رایگیری شرکت نکردند
مجلس در حالی سوال عضو کمیسیون «صنایع و معادن» از وزیر «راه و شهرسازی» را وارد نداست که در جریان رایگیری ۶۰ نماینده غایب بودند و ۴۲ نماینده علیرغم حضور در صحن در رایگیری شرکت نکردند و ۱۳ نماینده مجلس نیز رای ممتنع دادند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، آخرین دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بررسی سوال دو نفر از نمایندگان از وزیر «راه و شهرسازی» بود.
نمایندگان سوال نادر قاضیپور نماینده ارومیه از عباس آخوندی را وارد ندانستند. این سوال درباره «واردات تجهیزات حمل و نقل ریلی دارای تولیدات مشابه داخلی» بود.
در جریان به رایگذاشتن «سوال قاضیپور از آخوندی»، از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، فقط ۲۳۰ نماینده در صحن حضور داشتند یعنی ۶۰ نماینده غایب بودند.
از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن علنی هم، فقط ۱۸۸ نماینده در رایگیری شرکت کردند یعنی ۴۲ نماینده علیرغم حضور در صحن در رایگیری شرکت نکردند.
۱۳ نماینده مجلس نیز رای ممتنع دادند؛ بنابراین سوال عضو کمیسیون «صنایع و معادن» از وزیر «راه و شهرسازی» با ۸۷ رای موافق و ۸۸ رای مخالف وارد دانسته نشد.
نمایندگان سوال نادر قاضیپور نماینده ارومیه از عباس آخوندی را وارد ندانستند. این سوال درباره «واردات تجهیزات حمل و نقل ریلی دارای تولیدات مشابه داخلی» بود.
در جریان به رایگذاشتن «سوال قاضیپور از آخوندی»، از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، فقط ۲۳۰ نماینده در صحن حضور داشتند یعنی ۶۰ نماینده غایب بودند.
از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن علنی هم، فقط ۱۸۸ نماینده در رایگیری شرکت کردند یعنی ۴۲ نماینده علیرغم حضور در صحن در رایگیری شرکت نکردند.
۱۳ نماینده مجلس نیز رای ممتنع دادند؛ بنابراین سوال عضو کمیسیون «صنایع و معادن» از وزیر «راه و شهرسازی» با ۸۷ رای موافق و ۸۸ رای مخالف وارد دانسته نشد.
طبق گزارش خانه ملت، صدیف بدری در توضیح سوال نادر قاضی پور از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت واردات تجهیزات حمل و نقل ریلی دارای تولیدات مشابه داخلی گفت: این سوال در جلسهای در کمیسیون عمران با حضور نماینده سوال کننده مطرح شد. نماینده ارومیه در توضیح این سوال تأکید داشتند که علیرغم ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه، اما واردات تجهیزات حمل و نقل ریلی دارای تولیدات مشابه داخلی انجام میشود که علت آن مشخص نیست.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال تأکید کرد ما ظرفیت داخلی در حوزه ریلی را فعال کرده ایم همچنین به کارخانجاتی مثل واگن سازی پارس کار که در حال اعتصاب بودند کار ارجاع داده ایم حتی برای تولید ریل با شرکت ذوب آهن اصفهان که قدرت ارائه ضمانتنامه قانونی نداشت قرارداد بستیم، اگر در ساخت ریل ظرفیت استفاده نشدهای وجود ندارد که ما به طرف خارجی کار ارجاع داده ایم به ما بگویید.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: آقای قاضی پور در تکمیل این سوال تأکید داشتند که وزارت راه برای ۱۰ سال آینده ریل وارد کرده است، ریلهای کهنه و بدون اصالت و شناسنامه، قراضه و فرسوده چینی را وارد کرده است ضمن اینکه در خصوص واگن پارس هم باید توضیح داده شود چه میزان خرید کرده اید و چه میزان پرداخت شده است.
بدری افزود: وزیر راه و شهرسازی گفت که کل ظرفیت تولید ۴ سال آینده ریل داخلی را چگونه خرید کرده ایم بنابراین در همین راستا باید تمامی مستندات خود را در خصوص این بحث به ما ارائه دهید. اگر تمایل دارید پروژههای ریلی را به خاطر عدم انجام تعهدات تولیدکننده داخلی متوقف میکنیم.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نهایت با موافقت وزیر و نماینده سوال کننده مقرر شد وزارت راه اسناد و مدارک قراردادها را به سوال کنندگان ارائه دهد تا نسبت به اقناع خود اعلام نظر کنند، اما به دلیل عدم اقناع نادر قاضی پور از پاسخهای وزیر راه طبق ماده ۲۰۹ آیین نامه داخلی مجلس قلمرو سوال ملی تشخیص داده شده و گزارش به صحن علنی مجلس برای طرح سوال ارسال شد.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال تأکید کرد ما ظرفیت داخلی در حوزه ریلی را فعال کرده ایم همچنین به کارخانجاتی مثل واگن سازی پارس کار که در حال اعتصاب بودند کار ارجاع داده ایم حتی برای تولید ریل با شرکت ذوب آهن اصفهان که قدرت ارائه ضمانتنامه قانونی نداشت قرارداد بستیم، اگر در ساخت ریل ظرفیت استفاده نشدهای وجود ندارد که ما به طرف خارجی کار ارجاع داده ایم به ما بگویید.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: آقای قاضی پور در تکمیل این سوال تأکید داشتند که وزارت راه برای ۱۰ سال آینده ریل وارد کرده است، ریلهای کهنه و بدون اصالت و شناسنامه، قراضه و فرسوده چینی را وارد کرده است ضمن اینکه در خصوص واگن پارس هم باید توضیح داده شود چه میزان خرید کرده اید و چه میزان پرداخت شده است.
بدری افزود: وزیر راه و شهرسازی گفت که کل ظرفیت تولید ۴ سال آینده ریل داخلی را چگونه خرید کرده ایم بنابراین در همین راستا باید تمامی مستندات خود را در خصوص این بحث به ما ارائه دهید. اگر تمایل دارید پروژههای ریلی را به خاطر عدم انجام تعهدات تولیدکننده داخلی متوقف میکنیم.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نهایت با موافقت وزیر و نماینده سوال کننده مقرر شد وزارت راه اسناد و مدارک قراردادها را به سوال کنندگان ارائه دهد تا نسبت به اقناع خود اعلام نظر کنند، اما به دلیل عدم اقناع نادر قاضی پور از پاسخهای وزیر راه طبق ماده ۲۰۹ آیین نامه داخلی مجلس قلمرو سوال ملی تشخیص داده شده و گزارش به صحن علنی مجلس برای طرح سوال ارسال شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *