اهمیت مدیریت زنجیره تامین در اقتصاد کلان کشور/ درخواست سازمان بنادر برای رفع معضلات لجستیکی بنادر کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی نقش بنادر در " لجستیک و زنجیره تامین" را بسیار حساس و راهبردی برشمرد و جایگاه سازمان بنادر و دریانوردی را به عنوان یکی از مهمترین حلقههای زنجیره تامین بی بدیل دانست.
خبرگزاری میزان -
راستاد با اشاره به اینکه هیچ نقیصهای به لحاظ زیرساختی و روبنایی از جمله تجهیزاتی در بنادر ایران در مقایسه با بنادر منطقه وجود ندارد، از تصویب الگوی مراکز لجستیکی کشور در شورای عالی ترابری خبر داد و گفت: مطابق این مصوبه، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسئول و متولی مراکز لجستیکیی بندری انتخاب شد و با توجه به اینکه ۹۳ درصد تجارت کشور از از مبادی بندری عبور میکنند، مهمترین مراکز لجستیکی کشور نیز؛ همین بنادر هستند.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد با اشاره به موضوع اهمیت مدیریت زنجیره تامین در اقتصاد و جایگاه آن در بنادر تجاری کشور، گفت: در وضعیت کنونی، مقوله لجستیک و زنجیره تامین به قدری برای اقتصاد خرد و کلان کشور حیاتی است که به نظر میرسد هیچ خط قرمزی برای آن نباید قائل شد.
وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال ایجاد ساختار مناسب در بنادر جهت رفع مشکلات و کاستیهای اجرای عملیات لجستیک و زنجیره تامین باشیم، اظهار داشت: در زنجیره تامین به یک شبکه به هم پیوسته و یکپارچه نیاز داریم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با نامناسب دانستن رتبه ایران در شاخصهای لجستیکی دنیا، تصریح کرد باید به فکر باشیم و با هر ابزار و ظرفیتی که در کشور موجود است، وضعیت مدیریت زنجیره لجستیک را بهبود ببخشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال ایجاد ساختار مناسب در بنادر جهت رفع مشکلات و کاستیهای اجرای عملیات لجستیک و زنجیره تامین باشیم، اظهار داشت: در زنجیره تامین به یک شبکه به هم پیوسته و یکپارچه نیاز داریم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با نامناسب دانستن رتبه ایران در شاخصهای لجستیکی دنیا، تصریح کرد باید به فکر باشیم و با هر ابزار و ظرفیتی که در کشور موجود است، وضعیت مدیریت زنجیره لجستیک را بهبود ببخشیم.
راستاد با اشاره به اینکه هیچ نقیصهای به لحاظ زیرساختی و روبنایی از جمله تجهیزاتی در بنادر ایران در مقایسه با بنادر منطقه وجود ندارد، از تصویب الگوی مراکز لجستیکی کشور در شورای عالی ترابری خبر داد و گفت: مطابق این مصوبه، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسئول و متولی مراکز لجستیکیی بندری انتخاب شد و با توجه به اینکه ۹۳ درصد تجارت کشور از از مبادی بندری عبور میکنند، مهمترین مراکز لجستیکی کشور نیز؛ همین بنادر هستند.
وی جایگاه بنادر در عملیاتی سازی مدیریت زنجیره تامین را ویژه و با اهمیت توصیف کرد و خواستار رفع معضلات لجستیکی بنادر حتی از طریق اصلاح قوانین و مقرات شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توسعه حمل و نقل چند وجهی در بنادر تجاری کشور را زمینه ارتقای شاخصهای لجستیکی عنوان کرد و در خصوص اهمیت این دو مقوله در شرایط تحریم خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و با محدود شدن مبادلات بانکی که منجر به افزایش هزینهها میشود، باید به هر طریق دیگری هزینهها را کاهش دهیم و افزایش هزینهها در حوزه اقتصاد کلان را با راهبرد زنجیره حمل و نقل جبران کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توسعه حمل و نقل چند وجهی در بنادر تجاری کشور را زمینه ارتقای شاخصهای لجستیکی عنوان کرد و در خصوص اهمیت این دو مقوله در شرایط تحریم خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و با محدود شدن مبادلات بانکی که منجر به افزایش هزینهها میشود، باید به هر طریق دیگری هزینهها را کاهش دهیم و افزایش هزینهها در حوزه اقتصاد کلان را با راهبرد زنجیره حمل و نقل جبران کنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *