سهام ایران خودرو و سایپا باید هر چه زودتر واگذار شود
رسول فرخی میکال در گفت و گو با میزان در مورد واگذاری سهام خودرو سازی های ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: با واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی فضای رقابت بین دو شرکت شکل می گیرد و این عاملی برای بالا بردن کیفیت خودرو در کشور است.
نماینده مردم لاهیجان تصریح کرد: تجربیات حوزه صنعت خودرو نشان می دهد که تصدی گری دولت در این زمینه چندان موفق نبوده است و برای رسیدن به بهره وری بهتر باید سهام دو شرکت خودرو سازی واگذار شود.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مشکلات صنعت خودرو در کشور را جدی دانست و ادامه داد: خودرو به یکی از ضروریات مهم زندگی بشر تبدیل شده است اما متاسفانه در کشور ما ساخت این وسیله مهم با تکنولوژی روز پیش نرفته و باعث شده که هر ساله شاهد مرگ هزاران هم وطن در حوادث رانندگی به دلیل بی کیفیتی خودروها باشیم.
فرخی میکال تاکید کرد: برای ایجاد فضای رقابت و ارتقا محصولات صنعت خودرو واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی یک ضرورت برای کشور محسوب می شود و این اقدام تحولی در صنعت خودرو سازی ایران محسوب می شود.
وی با اشاره به وعده وزیر صمت برای واگذاری سهام این دو شرکت خودرو ساز گفت: این اقدام باید زودتر محقق شود مسلما با عرضه خودروها در بورس و قیمتگذاری آنها، ایرانخودرو و سایپا می توانند به سوددهی مورد نظر خود برسند، کیفیت خودروها ارتقا پیدا کند و بازار سرمایه از نوسان و بی اعتمادی رهایی یابد.
نماینده مردم لاهیجان تاکید کرد: برای ایجاد فضای رقابت و ارتقا محصولات صنعت خودرو سازی، واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی یک ضرورت برای کشور محسوب می شود.
یازدهم اسفند 1400، رئیس جمهور در بازدیدی از پیش اعلام نشده، با حضور در شرکت ایرانخودرو ۸ دستور برای کیفی و کمی سازی تولید خودرو صادر کرد که یکی از آنها واگذاری سهام و مدیریت دولتی شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا حداکثر ظرف ۶ ماه به بخش غیر دولتی بود. موضوعی که به سررسید خود نزدیک شده است و همچنان بلاتکلیف است.
انتهای پیام./