پیگیری مشکلات ماشین سازی خرم آباد در دستور کار دادستانی استان لرستان قرار گرفت

17:12 - 10 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۲۵۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان مرکز لرستان در راستای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی لرستان و رفع موانع تولید و اشتغال در این استان، از چند واحد صنعتی و تولیدی بازدید کرد.

خبرگزاری میزان_ دادستان مرکز لرستان در راستای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی لرستان و رفع موانع تولید و اشتغال در این استان، بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی را در دستور کار خود قرار داده، امروز دوشنبه داریوش شاهون وند دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد به همراه علی سبزواری معاون فرهنگی و روابط عمومی دادگستری لرستان و کارشناسان دادستانی خرم آباد، از شرکت ماشین سازی خرم آباد بازدید کردند.

این بازدید در راستای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی لرستان و رصد روند اقدام دستگاه های اجرایی و بانک ها در حل مسائل واحدهای صنعتی انجام گرفت.

شرکت ماشین سازی لرستان از واحدهای تولیدی است که پیش از این فعال نبوده و طی دو تا سه سال اخیر روند تولید در این واحد صنعتی رونق گرفته و با جذب نیروهای ماهر و دریافت سفارشات مختلف، چرخ آن در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان لرستانی چرخیده است.

دادستان خرم آباد در قالب این بازدید در جریان روند کار در بخش های مختلف کارخانه قرار گرفت و سپس ضمن احصاء مشکلات توسعه فعالیت های تولیدی این واحد صنعتی؛ نسبت به پیگیری و رفع این مشکلات قول مساعد داد.

پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی لرستان

دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد با اشاره به اینکه امروز بازدید میدانی از شرکت ماشین سازی خرم آباد در راستای توصیه های رئیس قوه قضاییه و خاصه در جهت اشتغالزایی و رفع موانع کار شرکت های تولیدی داشتیم، اظهار کرد: در این بازدید از زوایای مختلف مشکلات حقوقی، اجرایی و … کارخانه ماشین سازی لرستان را بررسی کردیم.

داریوش شاهون وند با بیان اینکه این واحد تولیدی مجموعا مشکلاتی را از حیث اینکه برخی بانک ها تعهدات قانونی خود را در قبال آن عمل نکرده اند یا تعامل بیشتری باید اعمال کنند داشت؛ تصریح کرد: مسئولان کارخانه در این بازدید خواسنار تعامل بیشتر و وحدت و همکاری بیشتر بانک ها برای پیشبرد امور شدند.

دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد با تاکید بر اینکه مشکل بعدی مجموعه ماشین سازی با شهرداران به ویژه شهرداری منطقه3 در خصوص نوع عوارض و میزان عوارض، صدور پروانه و … بود، افزود: مشکل بعدی نیز مسیر دسترسی آسان تر و جابه جایی پرسنل و حمل و نقل آسان به ویژه جابه جایی درب ورودی برای رفاه حال اهالی منطقه بود.

حمایت دستگاه قضا از تولید و اشتغالزایی

شاهون وند یادآور شد: مجموعه های راه و شهرسازی، راهداری و مسئولان اجرایی باید در جهت رفع مشکلات این واحد تولیدی ورود کنند.

وی با بیان اینکه مصوب کردیم شرکت ماشین سازی تا آخر هفته مشکلات خود را مکتوب ارسال کنند و در هفته آتی در جهت رفع این مشکلات تشکیل جلساتی با مسئولان ذی ربط خواهیم داشت؛ خاطرنشان کرد: ما در دستگاه قضا رفع موانع تولید و حمایت به معنای واقعی از تولید کنندگان را در راس اقدامات خود قرار داده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد اظهار امیدواری کرد که با این اقدامات روز به روز شاهد ارتقای این شرکت و شرکت هایی که به حد مطلوب تولید نرسیده اند، باشیم.

تدارک طرح توسعه ماشین سازی خرم آباد و افزایش اشتغالزایی به یک هزار و 500 نفر

مدیر کارخانه ماشین سازی خرم آباد نیز در این بازدید با اشاره به اینکه مجموعه هولدینگ خزر کارخانجات ماشین سازی کیهان خرم آباد و لرستان را از سال 1398 و 1399 خریداری کرد و از سال 1400 خط تولید کارخانه کاملا راه اندازی شد و نیرو جذب کردیم، اظهار کرد: الان 170 نفر پرسنل داریم و کارفرمایان ما وزارت نیرو، وزارت صنعت و صنایع فولاد، نفت و گاز و پتروشیمی هستند و از شهرهای مختلف سفارش کار داریم.

صابر رستگار ادیب با بیان اینکه طرح توسعه خیلی بزرگتری برای این مجموعه داریم که با مصوب شدن اعتبارات استانی و کشوری می توانیم آن ها را اجرایی کنیم، تصریح کرد: خوشحالیم توانستیم با راه اندازی کارخانه برای جوانان لرستانی اشتغال ایجاد کنیم و همزمان با کارهای توسعه ای به اشتغال استان کمک کنیم.

مسئولان ما را در مسیر شکوفایی کارخانه همراهی کنند

وی با بیان اینکه درخواست ما این است کمک شود از طریق مسئولان استانی دولتی و اجرایی و قضایی، تا فعالیت های این مجموعه صنعتی را توسعه دهیم، تصریح کرد: قراردادهای بزرگی داریم، ساخت دو نیروگاه به هلدینگ ابلاغ شده اما هنوز کار در ماشین سازی شروع نشده است.

مدیر کارخانه ماشین سازی خرم آباد یادآور شد: در واقع هدف اصلی مجموعه از راه اندازی و بازسازی و نوسازی این دو کارخانه نیز انجام پروژه های نیروگاهی بوده است.

رستگار ادیب افزود: نیاز است مسئولان هر آنچه توان دارند برای مذاکره با متولیان امر انجام دهند تا پروژه ها را به سرانجام برسانیم که منجر به شکوفایی کارخانه شود.

وی گفت: در مجموعه ماشین سازی با اجرای طرح های توسعه ای و ایجاد خط تولید جدید، برای حداکثر یک هزار و 500 نفر در 3 شیفت کاری توان اشتغالزایی داریم.

براساس این گزارش، کمک به رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کمتر توسعه یافته لرستان، در واقع رونق فعالیت های اقتصادی و اشتغالزایی برای جوانان تحصیلکرده اما بیکار این استان است.

راه اندازی و احیای مجدد چندین کارخانه راکد لرستان و رفع مشکلات واحدهای فعال در راستای ارتقای ظرفیت تولید و ایجاد خطوط جدید تولید، در استان لرستان بیش از هر استان دیگری ضرورت دارد؛ موضوعی که در دستور کار مجموعه دستگاه قضایی لرستان به ویژه دادستان مرکز لرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *