تکنولوژی باید تسهیل کننده خدمت به مردم باشد
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اگر هدف خدمت به مردم باشد باید در چارچوب قانون از همه امکانات و تجهیزات برای تسهیل و تسریع خدمت به مردم بهره گرفت.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از دادگستری کل استان یزد، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین راه اندازی و افتتاح سیستم ویدئو کنفرانس دادگستری استان یزد، گفت: اگر هدف خدمت به مردم باشد باید در چارچوب قانون از همه امکانات و تجهیزات برای تسهیل و تسریع خدمت به مردم بهره گرفت.
رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: تکنولوژی و امکانات میتواند در یک لحظه ارتباط صوتی و تصویری با کل حوزههای قضایی را برقرار کند، قطعا میتواند در ارتقاء کیفیت کار، سرعت در رسیدگیها و کاهش اطاله دادرسی نقش ایفا کند.
وی تصریح کرد: باید فرصتها را غنیمت شمرد و در راستای دسترسی آسانتر مردم به عدالت و دستگاه قضایی با برنامه ریزی دقیق، تجمیع امکانات و تکمیل زیرساختها گام برداشت.
این مقام قضایی با اشاره به این نکته که با این سیستم میتوان برخی از متهمین در استانهای دیگر را بدون نیاز به احضار مورد بازجویی و اخذ اظهارات قرار داد، گفت: بدون تردید با بهره گیری از این شیوه میتوان گامهای اساسی در کاهش هزینهها و کاهش اطاله دادرسی برداشت.
وی بر استفاده از این سیستم در اجرای دورههای آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به برگزاری مستمر دورههای آموزشی ضمن خدمت قضایی و کارمندان اداری، با استفاده از این سیستم نیاز به حضور فیزیکی کارکنان از حوزههای قضایی دور دست در مرکز استان نیست.
گفتنی است با تلاش معاونت آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد سیستم ارتباط ویدئو کنفرانس دادگستری راه اندازی شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *