پاسخگوی پرسشهای جوانان باشیم
معاون امور استانهای صدا و سیما گفت: امروز در جامعه ایران، نسل جوان جستجوگر حقیقت و دانستن است، باید پرسشهای آن را بدرستی شناخت و پاسخهای مستدل، باور پذیر و قانع کننده داد در واقع هم اعتراضات آن را به رسمیت شناخت و هم برای حل مشکلات آن با مدیریت جهادی تلاش کرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی هفتمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی، علی دارابی در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: از برگزارکنندگان این همایش تقدیر و تشکر میکنیم که به این کار مهم اهتمام داشتهاند.
وی افزود: درباره استانداردسازی و کیفیسازی خدمات ارتباطی روابط عمومی سخنها میتوان گفت، اینکه استاندارد سازی به فرآیند ایجاد و اجرای استانداردها گفته میشود و هدف از آن، بهبود سازگاری، امنیت و کیفیت میباشد که دارای تکنیکها، سنجهها و روشهای مختلف است.
معاون امور استانهای صدا و سیما با بیان اینکه استاندارد را مترادف نظم، انضباط و انسجام فعالیتهای فکری، علمی، فنی و فرهنگی دانستهاند خاطرنشان کرد: استاندارد و کیفیت رابط معناداری با هم دارند و از یکدیگر جدا نمیشوند و حاصل این دو اعتماد و اطمینان مشتریان و مخاطبان پیام، کالا یا خدمات ارائه شده است.
وی ادامه داد: این سوال مطرح است که اصولاً چرا به استانداردسازی و کیفیسازی روابط عمومیها نیاز داریم و در پاسخ باید گفت: روابط عمومیها دوران آزمون و خطا را سپری کردهاند و در حال حاضر دوران بلوغ و تکامل آنهاست و باید نقشه راه و سند راهبردی را به صورت مدرن و جامع که قابل اتکاء برنامهریزان، سیاستگذاران و مدیران ارشد باشد ارائه کنند.
دارابی با بیان اینکه روابط عمومیها امروزه در دنیا از جایگاه و منزلت ویژهای برخوردار شدهاند تصریح کرد: امروز، عصر ارتباطات و برصدر نشستن افکار عمومی است، در شرایط کنونی روابط عمومیها کاری تخصصی و نقش مهمی در تعیین، شکلدهی و برنامهریزی اجرای سیاستهای راهبردی یک سازمان را بر عهده دارند و این نقشها در زمره امور راهبردی و استراتژیک محسوب میشود که برای همه سازمانها از اهمیت حیاتی برخودار است.
معاون امور استانهای صدا و سیما افزود: امروزه با بالا رفتن سواد رسانهای، ارتباطات دوسویه و تعاملی میان رسانهها و مخاطبان، شکلگیری و نقشآفرینی ابر رسانههای جدید (شبکههای مجازی) و نقش فعال کاربران که هم مولد هستند در تولید پیام و هم توزیع کننده، شکلدهی افکار عمومی به دلیل تنوع، تکثر و تعدد رسانهها به همین میزان پیچیده و دشوارتر شده است.
وی با اشاره به این حقیقت که مخاطب و کاربر هر پیامی را دریافت نمیکند و یا نمیپذیرد عنوان کرد: استاندارد سازی گامی مهم و مطمئن برای نفوذ در افکار عمومی است و در این مسیر نیاز سنجی و اثربخشی دو گام بزرگ برای ارتباط با افکار عمومی هستند که هر دو در عرصه استاندارد سازی نقش کلیدی را ایفا میکنند و از مولفههای مهم آن به شمار میآیند.
دارابی با بیان اینکه شفافیت، صراحت، سرعت، صحت، دقت و امانتداری از دیگر عناصر مهم در تولید و انتقال پیام هستند گفت: همه اینها در پازل استاندارد سازی در کیفی سازی خدمات روابط عمومیها نقش کلیدی دارند.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما تصریح کرد: کیفیسازی و استانداردسازی رابطه مستقیم و تنگاتنگی با برنامهریزی، میل، نیاز و مصلحت مخاطب و توسعه محوری دارد. به عبارت دیگر برنامههای توسعهای در هر سازمان و نهاد منوط به آگاهی از تقاضای مخاطبان دارد و همه اینها در گرو استاندارد سازی تحقق مییابد.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما تصریح کرد: کیفیسازی و استانداردسازی رابطه مستقیم و تنگاتنگی با برنامهریزی، میل، نیاز و مصلحت مخاطب و توسعه محوری دارد. به عبارت دیگر برنامههای توسعهای در هر سازمان و نهاد منوط به آگاهی از تقاضای مخاطبان دارد و همه اینها در گرو استاندارد سازی تحقق مییابد.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در مجامع جهانی و عرصه بینالمللی تعاملاتی داشته باشیم ناچاریم استاندارهای حرفهای و تخصصی در حوزه کارمان را شفاف و مدرن کنیم اضافه کرد: در این مسیر لازم است با آموزشهای مستمر و ارتقای دانش و بینش عمومی جامعه در عرصه جهانی بتوانیم به فهم و درک مشترک برسیم و داشتههای خود را عرضه کنیم.
دارابی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جامعه کنونی ایران را باید خوب شناخت خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ایران نسل جوان، جستجوگر حقیقت است و دانستن، باید پرسشهای آن را بدرستی شناخت و پاسخهای مستدل، باور پذیر و قانع کننده داد در واقع هم اعتراضات آن را به رسمیت شناخت و هم برای حل مشکلات آن با مدیریت جهادی تلاش کرد.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال جاری افزود: انقلاب اسلامی تحویل عظیم بود، انقلابی که موجب استقلال واقعی، آزادی، امنیت، مشارکت سیاسی، مردم سالاری و احیاء دین در عرصه جامعه بود؛ روابط عمومیها نقش مهمی در تنویر افکار عمومی، تبیین خدمات و کارنامه انقلاب در حوزههای، مأموریت خود دارد و البته باید این تبیین باورپذیر، مستدل، قانع کننده و پاسخگوی پرسشهای نسل جوان باشد.
دارابی گفت: دشمنان قسم خورده ایران که استقلال، آزادی، آبادانی و پیشرفت واقعی ما را بر نمیتابند و خواهان وابستگی ما هستند از هر تلاشی برای مقابله با اراده ملت ایران فرو گذار نکرده و نخواهند کرد و حتی اعلام کردهاند نخواهیم گذاشت ملت ایران چهل سالگی انقلاب خود را جشن بگیرد که ملت انقلابی و با اراده ایران، چون گذشته با حضور در همه صحنهها با اقتدار پاسخ قاطع به آنان خواهند داد البته در این جنگ رسانهای و عملیات روانی دشمنان که بدنبال ایجاد یأس، ناامیدی و سیاهنمایی هستند نقش روابط عمومیها از گذشته جدیتر و موثرتر خواهد بود.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در این سازمان بیش از ۱۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی که به بیش از ۳۵ زبان فراملی برنامه تولید و پخش میکنند مشغول فعالیت هستند افزود: این شبکهها آماده همکاری گسترده با روابط عمومیها برای انعکاس خدمات شما هستند.
وی گفت: تجلیل از سرآمدان روابط عمومی یک برنامه کلیشهای و تشریفاتی نیست، قدردانی از خدمات و زحمات مردان و زنان موفق، کارآمد و الگو در عرصه ارتباطات و روابط عمومی است، انتقال تجارب آنها به دیگران و مدون نمودن آن یکی از کارهای بزرگ برگزار کنندگان این جشنواره میباشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *