اشتغال ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در دفاتر اسناد رسمی بعد از برگزاری آزمون سردفتری سال ۹۷
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و املاک کشور، دکتر احمد تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: با راه اندازی ۹۶۵ دفتر اسناد رسمی جدید بعد از برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی امسال ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در این دفاتر مشغول به کار خواهند شد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام این خبر گفت: به موجب قانون، سازمان ثبت مکلف است به ازاء هر ۱۵ هزار نفر جمعیت مجوز تشکیل یک دفتر اسناد رسمی را صادر نماید که امسال با بررسیهای انجام شده به نسبت تعداد جمعیت و دفترخانهها در کشور مقرر گردید از طریق آزمون ۹۶۵ دفتر اسناد رسمی جدید راه اندازی گردد.
تویسرکانی افزود: ۷۵ هزار و ۱۹۲ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۱۹۲ نفر مرد و ۳۷ هزار نفر زن میباشند که در روز جمعه ۲۹ تیرماه به طور همزمان و به صورت منطقهای در ۱۲ استان هدف در این آزمون باهم به رقابت میپردازند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۵۷ هزار و ۳۹۹ نفر از متقاضیان دارای مدرک لیسانس، ۱۴ هزار و ۷۳۴ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۲ هزار و ۲۵۸ نفر دارای مدرک حوزوی، ۲۲۷ نفر دارای مدرک دکترا و ۵۵۵ نفر دارای مدرک دیپلم متوسطه با سابقه حداقل ۷ سال دفتریاری میباشند اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی از نهادهایی است که مردم بسیار با آنها سروکار داشته و سالانه چند ده میلیون مراجعه به آنها صورت میگیرد و در سال حدود ۲۰ میلیون سند از سوی این دفاتر صادر میگردد.
وی ادامه داد: نهاد سردفتری امروز نهادی بسیار دقیق، شفاف و برخوردار از سیستمها و فنآوریهای پیشرفته است و هم اکنون با حذف مکاتبات کاغذی و دفتر نویسیهای متداول و با استفاده از بانکهای اطلاعاتی خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه مینماید و این اقدامات باعث کاهش شدید تخلفات، اشتباهات ثبتی و جرائم مرتبط شده است.
گفتنی است نتایج آزمون حداکثر دو ماه پس از برگزاری از طریق رسانهها به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.