سخنگوی وزارت کشور: وزارت کشور مشکل ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی را مجدانه پیگیری می کند
خبرگزاری میزان- دارابی در گفت و گو با بخش خبر ۲۱ درباره مشکلات بانکی پیش آمده برای اتباع خارجی اظهار داشت: وزارت کشور به محض اطلاع از این اتفاق، موضوع را مجدانه پیگیری کرده و در هفته جاری طی نامه ای رسمی به بانک مرکزی خواستار رفع مشکل رخ داده شده و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود موضوع را پیگیری خواهد کرد.
وی افزود: امیدواریم مسئولان بانک مرکزی تسریع کنند تا هرچه سر یعتر این مشکل برطرف شود.
سخنگوی وزارت کشور درباره علت ایجاد این مشکل نیز بیان داشت: این موضوع بر اساس تصمیماتی بوده که در بانک مرکزی اتخاذ شده و امیدواریم که هر چه زودتر اين مشکل برطرف شود.
دارابی در پاسخ به اینکه آیا اتباع برای حل این مشکل باید کار خاصی انجام دهند، گفت: نیاز به اقدام خاصی از سوی اتباع نیست بلکه این مشکلی است که باید توسط بانک مرکزی برطرف شود. همانطور که اشاره شد در این هفته وزارت کشور از بانک مرکزی موضوع را پیگیری کرده
ولی تا این لحظه منجر به نتیجه نشده که امیدواریم هرچه زودتر با تدبیری که عزیزان در بانک مرکزی انجام می دهند این مشکل برطرف شود.
سخنگوی وزارت کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که اتباع غیر مجازی که در طرح سرشماری شرکت کردند چه زمانی می توانند از خدمات بانکی برخوردار شوند، نیز اظهار داشت: بعد از طی مراحل اداری و انجام احراز هویت مشکلی برای بهره مندی این اتباع از خدمات بانکی وجود نخواهد داشت.
انتهای پیام/