دادستان منوجان: شهروندان فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخورند
خبرگزاری میزان- مصیب آسیابانی از افزایش پروندههای کلاهبرداری اینترنتی در منوجان خبر داد و افزود: ضرورت دارد شهروندان با هوشیاری کامل به شیادان اجازه ندهند به راحتی آن ها را تا پیش عابر بانکها ببرند و حسابهای بانکی آنها را به بهانههایی همچون برنده خوششانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی خالی کنند.
وی تصریح کرد: یکی از اولویتهای دادستانی برخورد با جرايم خشن مخل امنیت است، چرا که تامین امنیت حداقل خواستهای است که مردم از دستگاه قضایی توقع دارند.
آسیابانی در رابطه با شگرد کلاهبرداران اینترنتی اظهار کرد: «این شیادان به بهانههای مختلفی با شهروندان تماس میگیرند و با سوءاستفاده از عنوانی چون حضور مقامات دولتی و رسمی در این برنامهها به مالباختگان میگویند، شما برنده خوششانس شدهاید.
دادستان منوجان ادامه داد: شیادان با استفاده از این روش مردم را به سمت عابر بانکها میکشانند و پس از جلب اعتماد فرد مورد نظر، از طریق تلفن از آن ها میخواهند که یکسری عملیات را انجام دهند و مالباختگان فریبخورده موجودی حساب خود را به حساب دیگری منتقل میکنند.
وی افزود: هیچ پرداخت جایزهای نیاز به رفتن پای عابربانک ندارد ومردم آگاه باشند که اگر فرد ناشناسی از پشت تلفن خواست که به عابربانک بروید، قطعاً کلاهبرداری است.
دادستان منوجان یکی از عوامل سرقت های خرد را فقر مالی و بیکاری دانست و گفت: سرقت، ایراد ضرب و جرح، توهین و تهدید جرايمي هستند که بیشترین پروندهها را در حوزه قضایی منوجان به خود اختصاص داده است.
وی در ارتباط با اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و احیاء حقوق عامه که مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است، گفت: بر اساس این اصل دادستانی وظیفه صیانت از اموال عمومی و حفظ حقوق بیتالمال را بر عهده دارد که در همین جا از رسانه های شهرستان درخواست می کنیم هر جایی که مشاهده کردند حقوق عمومی مردم در حال تضییع است خصوصاً در مباحثی همچون زمین خواری، سد معبر، اهمال کاری به دستگاه قضایی گزارش کنند تا در اسرع وقت برخورد شود.
انتهای پیام/