هشدار رگولاتوری به مردم درباره فعال سازی پیامک های جعلی خدمات ارزش افزوده
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: اپراتورهای تلفن همراه موظف هستند درباره ماهیت پیامکهای جعلی مربوط به خدمات ارزش افزوده به همه مشترکان اطلاع رسانی کنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجید حقی با اشاره به مشاهده ارسال پیامکهای تبلیغاتی با متن فریبنده از طریق پیام رسانهای اجتماعی یا سرشمارههای شخصی که کاربران را تشویق میکند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند، گفت: برخی از کاربران با اعتماد به اینکه پیام ها، موارد درخواستی در پیامک را انجام میدهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آنها منجر میشود.
وی افزود: اپراتورها از سوی رگولاتوری موظف شده اند در این خصوص به مشترکان اطلاع رسانی کنند و همه شرکتهای ارایه دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.
حقی با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات با جدیت حقوق کاربران را از طریق مراجع حقوقی و قضایی مرتبط برای شناسایی عوامل اینگونه اقدامات پیگیری میکند از مردم درخواست کرد ضمن بی توجهی به اینگونه پیام ها، اطلاعات مربوط به سرویسها و خدمات ارزش افزوده را از سایتهای اینترنتی رسمی اپراتورها دریافت کنند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره خبر جعلی منتشر شده در عید فطر در مورد فعال سازی سرویس بسته اینترنتی یک اپراتور از طریق کد دستوری تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده منشأ این پیامک شناسایی و موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شد.
وی افزود: این سرویس برای حدود ۵۰۰ هزار مشترک فعال شده بود که با پیگیری انجام شده، سرویس غیر فعال شده و بسته اینترنتی مشترکان به حالت قبل از این سرویس برگردانده شد و همچنین هزینههای دریافت شده از ۳ هزار و ۱۰۰ مشترک برای فعال سازی این سرویس، به آنها برگردانده شد.
وی افزود: اپراتورها از سوی رگولاتوری موظف شده اند در این خصوص به مشترکان اطلاع رسانی کنند و همه شرکتهای ارایه دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.
حقی با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات با جدیت حقوق کاربران را از طریق مراجع حقوقی و قضایی مرتبط برای شناسایی عوامل اینگونه اقدامات پیگیری میکند از مردم درخواست کرد ضمن بی توجهی به اینگونه پیام ها، اطلاعات مربوط به سرویسها و خدمات ارزش افزوده را از سایتهای اینترنتی رسمی اپراتورها دریافت کنند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره خبر جعلی منتشر شده در عید فطر در مورد فعال سازی سرویس بسته اینترنتی یک اپراتور از طریق کد دستوری تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده منشأ این پیامک شناسایی و موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شد.
وی افزود: این سرویس برای حدود ۵۰۰ هزار مشترک فعال شده بود که با پیگیری انجام شده، سرویس غیر فعال شده و بسته اینترنتی مشترکان به حالت قبل از این سرویس برگردانده شد و همچنین هزینههای دریافت شده از ۳ هزار و ۱۰۰ مشترک برای فعال سازی این سرویس، به آنها برگردانده شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *