پرواز 655؛ مدال نقض حقوق بشر بر سینه استکبار جهانی است/ «ویلیام راجرز» افسر خبیث تاریخ

10:41 - 12 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۲۴۷۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین پیشین نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه پرواز ۶۵۵، سندی از حقوق بشر آمریکایی است، گفت: پرواز ۶۵۵، مدال نقض حقوق بشر بر سینه استکبار جهانی است.

خبرگزاری میزان - جمهوری اسلامی ایران قربانی بزرگ تروریسم است، تاریخ انقلاب اسلامی، با صفحات سرخ به رنگ خون شهدا، سندی قطور از جنایات استکبار جهانی به ویژه گروه تروریستی منحوس منافقین است.

12 تیر ۱۳۶۷، در امتداد جنایات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی سندی دیگر از نقض حقوق بشر علیه مردم ایران با قلم آغشته به خون ۲۹۰ غیرنظامی بی گناه بر فراز خلیج همیشه فارس بود.

حقوق بشر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 12 تیرماه 1367در این باره فرمودند: «حادثه‌ عظیم و فاجعه‌آمیز حمله به هواپیمای مسافری و کشتار مظلومانه‌ صدها مرد و زن و کودک مسافر نشان‌دهنده‌ خشم و کینه‌ دیوانه‌وار آمریکا نسبت به انقلاب و نظام اسلامی ماست. نشان‌دهنده‌ آن است که شیطان بزرگ در رویاروئی با اسلام تا سقوط در لجنزار وحشیانه‌ترین جنایات پیشرفته است. نشان‌دهنده‌ آن است که دستگاه استکبار پلید از ترفندهای سیاسی و تبلیغاتی و نظامی خود علیه ایران اسلامی طرْفی نبسته و اکنون برای دشمنی کردن راهی جز تروریسم خشن و فضاحت‌بار نمی‌شناسد. همچنین نشان‌دهنده‌ عمق فاجعه‌ای است که امروز بشریت با آن روبروست؛ یعنی این‌که دولتی مدعی تمدن با آن همه پرگویی ریاکارانه درباب حقوق بشر و تظاهر به مخالفت با تروریسم چگونه محصول پیشرفت‌های بشری را در راه عملی چنین خجلت‌آور به کار می‌برد و صدها مسافر را در فضای مجاز و معمولی، چنین بیرحمانه و قساوت‌آمیز به آتش می‌کشد و صدها خانواده را در داغ عزیزان خود به ماتم می‌نشاند.»

«مدال رذالت»

ناو وینسنس در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، با هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران تصویر جنایت‌کار آمریکا را بیش از پیش به جهانیان نشان داد تا نام «ویلیام راجرز» در لیست افسری جنایتکار، ریاکار و خبیث تاریخ بشریت به ثبت برسد.

زهرا رضائیان، مادر یکی از شهدای جنایت آمریکا در گفت‌وگو میزان با غم و اندوه کهنه‌ای که از فراغ پسر خود در سینه دارد، گفت: داغ شهادت محسن تا ابد در دلم تازه است، هنوز رفتن محسن را باور ندارم.

مزار پسرم به زلالی آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس است

مادر خلبان شهید محسن رضائیان تأکید کرد: از اینکه محسن نشان ارزشمند شهادت را بر سینه دارد، خوشحالم، خلیج فارس، مزار شهدای زیادی است و مزار پسر من هم به زلالی آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس است.

پرواز 655 سند جنایت آمریکا علیه ایران با مهر حقوق بشر آمریکایی است

امیر دریادار محمد رضا خادم بیغم در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سالروز جنایت آمریکا علیه مردم ایران و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری گفت: رژیم جنایت‌کار آمریکا از صدام ورژیم بعث ناامید و برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران، با هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران خود وارد عمل شد.

جانشین پیشین نیروی دریایی ارتش افزود: پرواز 655، مدال نقض حقوق بشر بر سینه استکبار جهانی است، این حادثه دلخراش سند جنایت آمریکا علیه ایران با مهر حقوق بشر آمریکایی است.

جانشین پیشین نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه سازمان‌های مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایت بزرگ سکوت کردند، اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی رژیم جنایت‌کار آمریکا، ارباب تروریست بین الملل است.

12تیر 1367، هواپیمای ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، برفراز آب‌های خلیج همیشه فارس و در نزدیکی جزیره هنگام، توسط ناو وینسنس آمریکایی، هدف قرار گرفت و 290نفر از مسافرین غیرنظامی و بی‌گناه و خدمه آن به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *