کی‌روش در ایران می‌ماند؟ / لحظات نفس گیر یک عملیات/ حرف‌های درگوشی کی‌روش با موتینیو چه بود؟

17:37 - 05 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۳۰۵
تیم ملی ایران در ماه ژانویه پیش‌رو در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شرکت خواهد کرد و فدراسیون فوتبال این کشور در نظر دارد حداقل او را تا آن موقع حفظ کند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،جواب هنرمندانه به خواستگار، بهانه سفر ناگهانی جانسون به افغانستان لو رفت، افزایش آمار داوطلبان کنکور ۹۷، بی‌تدبیری بانک مرکزی دلار را گران کردو آیا آمریکا برای تحریم نفت ایران از روسیه کمک می‌گیرد؟ این ها عناوین اخبار هستند که می توانید در بسته خبری امروز مرور کنید.

جواب هنرمندانه به خواستگار

باشگاه خبرنگاران: این روز‌ها همه قومیت‌ها رو به زندگی شهری آورده‌اند و دیگر سنت‌های قدیمی نقش کمرنگ تری در شیوه جواب خواستگار را دادن، دارند. یکی از این شیوه‌ها برای دختران قشقایی بود که جواب خواستگار خود را با هنر می‌دادند.

کی‌روش در ایران می‌ماند؟ / لحظات نفس گیر یک عملیات/ حرف‌های درگوشی کی‌روش با موتینیو چه بود؟
اگرجواب دختران بعد از خواستگاری مثبت بود، قالی با نقش شیری که دمش روبه بالاست، می‌بافتند و برای فرد می‌فرستادند! دم پایین شیر در قالی نشان دهنده جواب منفی بود.
 
لحظات نفس‌گیر یک عملیات

ایسنا: شب عملیات والفجر۸ بود و نیرو‌های ایرانی روبه‌روی اسکله چهار چراغ مابین نهر عرایض ایران و کارون داخل نخلستان‌ها مستقر شده بودند. نیرو‌ها به آرامی در حال حرکت بودند که به یک باره عراقی‌ها منور زدند. با شلیک منور، نگرانی بین نیرو‌ها را به خاطر این که گمان می‌کردند عراقی‌ها از حضورشان در منطقه با خبر شده‌اند، فرا گرفت و در این میان انگشت یکی از نیرو‌های ایرانی غواص روی ماشه تفنگ رفته و گلوله تخم‌مرغی داخل آب شلیک کرده بود، اما امداد غیبی خداوند که در آن زمان خارج از تصورات ما بود اجازه نداد تا دشمن به حضور ما در منطقه پی ببرد.

یکی از نیرو‌های دسته در آن هنگام گفت: در همان لحظه که گلوله شلیک شد از کنار سنگر‌های عراقی دو مرغ دریایی پرواز کردند و این موضوع موجب شده بود تا عراقی‌ها متوجه شلیک گوله ایرانی‌ها نشوند.
 
بهانه سفر ناگهانی جانسون به افغانستان لو رفت

تسنیم: برخی نمایندگان پارلمان انگلیس پس از سفر ناگهانی «بوریس جانسون» وزیر خارجه این کشور به افغانستان اعلام کردند که این سفر برای شانه خالی کردن از حضور در رای‌گیری برای گسترش فرودگاه «هیترو» لندن بوده بنابراین باید برکنار شود.

کی‌روش در ایران می‌ماند؟ / لحظات نفس گیر یک عملیات/ حرف‌های درگوشی کی‌روش با موتینیو چه بود؟
تصاویر دیدار جانسون با «حکمت خلیل کرزی» معاون وزیر خارجه افغانستان در کابل در حالی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که به دلیل خودداری دولت انگلیس از فاش کردن موقعیت وی، گمانه‌زنی‌های زیادی در این باره وجود داشت.
 
افزایش آمار داوطلبان کنکور ۹۷
 
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ داوطلب در آزمون سراسری سال ۹۷ ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: تعداد داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۷ در مقایسه با سال گذشته ۲۷ هزار و ۴۶۶ نفر افزایش داشته است و بیشترین داوطلب در گروه آزمایش علوم تجربی با ۶۴۲ هزار و ۴۵۱ نفر است یعنی حدود ۶۳.۵ درصد کل داوطلبان کنکور سال ۹۷ در گروه علوم تجربی متقاضی شده‌اند.
مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۴۴ هزار و ۵۵۰ داوطلب، علوم انسانی ۲۰۵ هزار و ۲۶ داوطلب، گروه هنر ۱۲ هزار و ۲۶۰ داوطلب و گروه زبان‌های خارجه ۷ هزار و ۵۳۸ داوطلب حضور دارند.
 
واردات تلفن همراه با ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط شرکت دام و طیور

ابراهیم درستی نائب رئیس اتاق اصناف در مصاحبه با رادیو با اشاره به اینکه آمار ۴۰ شرکت واردکننده تلفن همراه از دو مرجع مخابرات و گمرک در دسترس است، گفت: «وضعیت ۷۵ میلیون یورو از ۲۰۰ میلیون یورو ارز اختصاص یافته برای واردات تلفن همراه مشخص شده است.»وی ادامه داد: «یک شرکت وارد کننده دام و طیور اقدام به دریافت این ارز و واردات تلفن همراه کرده است.»
 
حرف‌های درگوشی کی‌روش با موتینیو چه بود؟
 
کی‌روش در ایران می‌ماند؟ / لحظات نفس گیر یک عملیات/ حرف‌های درگوشی کی‌روش با موتینیو چه بود؟
موتینیوی ۳۱ ساله پس از این بازی در پاسخ به این پرسش که «کی‌روش کنار خط قبل از ورودت به زمین چه چیزی به تو گفت؟»، اظهار داشت: نه چیزی دیدم و نه چیزی از حرف‌های کی‌روش متوجه شدم، چون تمرکزم تنها روی رفتن به زمین بود.
 
آیا آمریکا برای تحریم نفت ایران از روسیه کمک می‌گیرد؟

نواک وزیر انرژی روسیه در حالی به آمریکا سفر می‌کند که چند روز پیش با اوپک توافق کرد که تولید خود را افزایش دهند. تحلیلگران معتقدند، بر اساس این توافق، کمتر از یک میلیون بشکه در روز به تولید نفت کشور‌های تولید کننده اضافه خواهد شد، هرچند که عربستان می‌گوید، تولید نفت حدود یک میلیون بشکه افزایش خواهد یافت. نواک گفته، این افزایش فعلا برای بازار نفت کافی است.

اما وزیر انرژی آمریکا دیروز به خبرنگاران گفت، این توافق «ممکن است کمتر» از میزان نفتی که برای ممانعت از بروز کمبود در بازار لازم است، به بازار تزریق کند. تحلیلگران معتقدند، تحریم‌ها علیه ایران تا پایان امسال حدود ۵۰۰ هزار بشکه از صادرات نفت این کشور را کاهش خواهد داد.
 
کی‌روش در ایران می‌ماند؟

پس از تساوی یک بر یک شب گذشته (دوشنبه) تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال در آخرین بازی‌اش از گروه B. جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کارلوس کی‌روش تأیید کرد پیشنهادی ۶ ماهه برای تمدید قراردادش از سوی فدراسیون فوتبال ایران دریافت کرد.

نشریه «اکیپ» فرانسه نوشت: تیم ملی ایران در ماه ژانویه پیش‌رو در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شرکت خواهد کرد و فدراسیون فوتبال این کشور در نظر دارد حداقل او را تا آن موقع حفظ کند، این در حالی است که کارلوس کی‌روش تمایل دارد به ماجراجویی‌اش در ایران تا جام جهانی ۲۰۲۲ ادامه دهد.
 
بی‌تدبیری بانک مرکزی دلار را گران کرد

فارس: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:عوامل افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی همان عواملی است که به دلیل عدم فعالیت بانک مرکزی در تصمیم گیری و یا سیاست هایی، چون اعلام نرخ تک رقمی دامن زده به افزایش تقاضای ارز در بازار در شرایطی که عرضه کم است و باید این رابطه برای تعادل و حفظ ارزش پول ملی برعکس باشد و این موقعیت تقاضای ارز را به شدت بالا برد و صادرات را که برای کشور ارزآوری دارد، دچار چالش کرد.
 
 
حراست نهاد ریاست جمهوری نسبت به فعالیت تبلیغاتی شرکت‌ها هشدار داد
 
کی‌روش در ایران می‌ماند؟ / لحظات نفس گیر یک عملیات/ حرف‌های درگوشی کی‌روش با موتینیو چه بود؟

مرکز حراست نهاد ریاست جمهوری نسبت به فعالیت تجاری و تبلیغاتی برخی شرکت‌ها و موسسات که با استفاده از عناوین اجرایی تبلیغ می‌کنند، هشدار داد. مرکز حراست نهاد ریاست جمهوری طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال انتشار برخی فراخوان‌هایی تحت عناوین مشابه «کنگره انتخاب مدیر شایسته ملی»، نسبت به فعالیت برخی شرکت‌ها و موسساتی که با مقاصد صرفا تبلیغاتی و تجاری چنین همایش‌هایی را با استفاده از عناوین اجرایی تبلیغ می‌کنند، هشدار داده شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *