تحریم هاتاثیری بر روابط همکاری ریلی ایران و روسیه ندارد/ ایجاد صندوق توسعه روسیه با هدف جذب نقدینگی برای ایران
مدیر کل شرکت بین المللی RZD گفت: راه آهن ایران تمامی امکانات برای توسعه و تکامل در دست دارد و یکی از این موضوعات سرمایه گذاری بر روی تولیدات داخلی و اتصال به شبکه ریلی جهانی است که حتی در صورت تکمیل این دالان جنوب به شمال یک دریا امکانت به سمت راه آهن ایران باز میشود.
خبرگزاری میزان -
وی با اشاره به مدرنیزه کردن خطوط ریلی گرمسار به اینچه برون بیان کرد: یکی از پروژههایی که در دست اقدام داریم پروژه تعمیر، بازسازی و مدرنیزه کردن خط گرمسار به اینچه برون است که این پروژه از طرق فاینانس دولت روسیه تامین مالی شده و ۸۵ درصد ارزش کل پروژه توسط وام فدراسیون روسیه و ۱۵ درصد از طریق ایران تامین میشود.
مدیر کل شرکت بین المللی RZD در این باره تاکید کرد: بخش عمده این پروژه مربوط به بازسازی زیر ساختهای موجود خط به طول ۵۰۰ کیلومتر و احداث شبکه انتقال برق برای تردد قطارهای برقی خواهد بود که این پروژه اجازه خواهد داد که در ظرفیت بهره وری خط ۵ برابر افزایش و سرعت سیر از ۶۰ کیلومتر موجود به ۱۲۰ کیلومتر برساند و
سرجی پالو با اشاره به تامین امنیت صد در صدی مسافران در این خط گفت: در این پروژه امنیت مسافران به صورت صد در صد تامین میشود و فضای مناسبی برای اشتغال زایی ایجاد میکند و قصد داریم در حین اجرای پروژه از تمام ظرفیت شرکتهای داخلی استفاده کنیم که این موضوع نه تنها در زمینه عملیات عمرانی بلکه در زمینه شروع تولیدات جدید این امر را دنبال میکنیم.
وی در توضیح شرایط راه آهن ایران گفت: راه آهن ایران یک سازمان در حال توسعه و تکامل است و در پروژه گرمسار-اینچه برون ایران قبل از شروع قرار داد کارهای بازسازی و ارتقا این خط را انجام میدهد.
مدیر کل شرکت بین المللی RZD در خصوص شرایط رشد ترانزیت در راه آهن ایران بیان کرد: برای رشد بخش ترانزیت در راه آهن ایران باید اقدامات مناسبی از قبیل توسعه کریدور شمال به جنوب برای متصل شدن بازار ایران به هند و از سمتی دیگر به کشورهای دیگر در دستور همکاری میان ایران و روسیه قرار گرفته است.
سرجی پالو در توضیح ارزش ریالی سرمایه گذاری روسیه در ایران بیان کرد: ارزش پروژه توسعه خطوط راه آهن گرمسار-اینچه برون حدود ۱.۲ میلیارد یورو بوده که در سایر زمینهها نیز مذاکراتی داریم که در صورت به نتیجه رسیدن این مبلغ را چندین برابر خواهد کرد.
وی عنوان کرد: صندوق توسعه روسیه نیز با هدف جذب نقدینگی برای بازار ایران، فعال شده است.
مدیر کل شرکت بین المللی RZD در پاسخ به این سوال که آیا تحریمها تاثیری بر همکاری این کشور با ایران دارد، گفت: تحریمها هیچ تاثیر بر روابط همکاری راه آهن روسیه به ایران ندارد و ما بدون هیچ کاستی به این روابط ادامه میدهیم.
سرجی پالو در خصوص شرایط راه آهن ایران اظهار کرد: راه آهن ایران تمامی امکانات برای توسعه و تکامل در دست دارد و یکی از این موضوعات سرمایه گذاری بر روی تولیدات داخلی و اتصال به شبکه ریلی جهانی است که حتی در صورت تکمیل این دالان جنوب به شمال یک دریا امکانت به سمت راه آهن باز میشود و همکاری این دوکشور امتیاز مناسبی برای دو کشور خواهد داشت و به تبادل تکنولوژی منجرمی شود.
سرجی پالو گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص همکاری راه آهن ایران و روسیه بیان کرد: راه آهن روسیه یک روابط دیرینهای با ایران داشته و در زمینه ارتقا سطح ترانزیت، مبادله تکنولوژی روز، پروژههای زیر ساختی همکاری داشته ایم.
وی با اشاره به مدرنیزه کردن خطوط ریلی گرمسار به اینچه برون بیان کرد: یکی از پروژههایی که در دست اقدام داریم پروژه تعمیر، بازسازی و مدرنیزه کردن خط گرمسار به اینچه برون است که این پروژه از طرق فاینانس دولت روسیه تامین مالی شده و ۸۵ درصد ارزش کل پروژه توسط وام فدراسیون روسیه و ۱۵ درصد از طریق ایران تامین میشود.
مدیر کل شرکت بین المللی RZD در این باره تاکید کرد: بخش عمده این پروژه مربوط به بازسازی زیر ساختهای موجود خط به طول ۵۰۰ کیلومتر و احداث شبکه انتقال برق برای تردد قطارهای برقی خواهد بود که این پروژه اجازه خواهد داد که در ظرفیت بهره وری خط ۵ برابر افزایش و سرعت سیر از ۶۰ کیلومتر موجود به ۱۲۰ کیلومتر برساند و
سرجی پالو با اشاره به تامین امنیت صد در صدی مسافران در این خط گفت: در این پروژه امنیت مسافران به صورت صد در صد تامین میشود و فضای مناسبی برای اشتغال زایی ایجاد میکند و قصد داریم در حین اجرای پروژه از تمام ظرفیت شرکتهای داخلی استفاده کنیم که این موضوع نه تنها در زمینه عملیات عمرانی بلکه در زمینه شروع تولیدات جدید این امر را دنبال میکنیم.
وی در توضیح شرایط راه آهن ایران گفت: راه آهن ایران یک سازمان در حال توسعه و تکامل است و در پروژه گرمسار-اینچه برون ایران قبل از شروع قرار داد کارهای بازسازی و ارتقا این خط را انجام میدهد.
مدیر کل شرکت بین المللی RZD در خصوص شرایط رشد ترانزیت در راه آهن ایران بیان کرد: برای رشد بخش ترانزیت در راه آهن ایران باید اقدامات مناسبی از قبیل توسعه کریدور شمال به جنوب برای متصل شدن بازار ایران به هند و از سمتی دیگر به کشورهای دیگر در دستور همکاری میان ایران و روسیه قرار گرفته است.
سرجی پالو در توضیح ارزش ریالی سرمایه گذاری روسیه در ایران بیان کرد: ارزش پروژه توسعه خطوط راه آهن گرمسار-اینچه برون حدود ۱.۲ میلیارد یورو بوده که در سایر زمینهها نیز مذاکراتی داریم که در صورت به نتیجه رسیدن این مبلغ را چندین برابر خواهد کرد.
وی عنوان کرد: صندوق توسعه روسیه نیز با هدف جذب نقدینگی برای بازار ایران، فعال شده است.
مدیر کل شرکت بین المللی RZD در پاسخ به این سوال که آیا تحریمها تاثیری بر همکاری این کشور با ایران دارد، گفت: تحریمها هیچ تاثیر بر روابط همکاری راه آهن روسیه به ایران ندارد و ما بدون هیچ کاستی به این روابط ادامه میدهیم.
سرجی پالو در خصوص شرایط راه آهن ایران اظهار کرد: راه آهن ایران تمامی امکانات برای توسعه و تکامل در دست دارد و یکی از این موضوعات سرمایه گذاری بر روی تولیدات داخلی و اتصال به شبکه ریلی جهانی است که حتی در صورت تکمیل این دالان جنوب به شمال یک دریا امکانت به سمت راه آهن باز میشود و همکاری این دوکشور امتیاز مناسبی برای دو کشور خواهد داشت و به تبادل تکنولوژی منجرمی شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *