تبعیض و تحقیر بیماران سرطانی و سالمندان در سیستم بهداشت و درمان رژیم صهیونیستی

9:15 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۶۲۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیستم بهداشت و درمان رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با افشاگری‌های مهمی در رابطه با تبعیض و ناکارآمدی در این سیستم مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – تبعیض و ناکارآمدی سیستم بهداشت و درمان رژیم صهیونیستی در پی شیوع کرونا بیش از هر زمان دیگری آشکار شد.

به گزارش پایگاه «93fm»،  سیستم بهداشت و درمان رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با افشای یک رسوایی بزرگ مواجه شد؛ درمان بیماران سرطانی در راهروهای بیمارستان به جای درمان در بخش‌های مربوطه.

«اسرائیل هیوم» نیز در گزارشی در این رابطه، نوشته بود که وضعیت بیماران مبتلا به سرطان غیرقابل تحمل است و آن‌ها به دلیل کمبود فضا در راهروهای بیمارستان‎ها شیمی درمانی می‌شوند.

این رسوایی نشان داد که چرا ساکنان اراضی اشغالی بیمارستان‌های آن را محلی برای تهدید زندگی بیماران می‌دانند.

پیشتر و در پی شیوع بیماری کرونا نیز مشخص شده بود که شمار زیادی از سالمندان ساکن اراضی اشغالی در برابر این بیماری واکسینه نشده بودند؛ چراکه از ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها هراس داشتند.

از زمان شیوع کرونا در اراضی اشغالی، جمعیت سالمند، بیماران سرطانی و دیگر ساکنان مبتلا به بیماری‌های زمینه‎ای با سیستم ایمنی شکننده در بالاترین سطح خطر ابتلا به بیماری‌های جدی و عوارض ناشی از آن قرار گرفته‎‏اند.

آن‌ها در این دوره با نگرش تحقیرآمیز در سیستم بهداشت و درمان در اراضی اشغالی نیز مواجه بودند.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد این روند یعنی بستری کردن بیماران سرطانی و عدم ارائه خدمات درمانی به سالمندان در اراضی اشغالی در سال 2022 نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *